رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-07 15:09 شماره خبر : 4927 https://diyareaftab.ir/short/4xJqd 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه حساسیت‌ها بیشتر باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای بیت‌المقدس اراک گفت: تقوای لازمه دین است به‌عنوان مثال اگر در هر کاری حتی احداث ساختمان انضباط‌کاری نباشد ساختمان فرو خواهد ریخت و اگر تقوا هم در دین نباشد به همین صورت است بنابراین تقوا همان انضباط دینی است که باید رعایت شود.

وی افزود: در همین راستا باید ما خودمان اول از همه به آن عمل کنیم و به آنچه که می‌گوییم پایبند باشیم، قیامت را باور داشته باشیم و از حساب‌رسی روز قیامت و شب اول قبر ترسید. باید ما دلسوز خود باشیم کارهایی که انجام می‌دهیم برای رضای خدا باشد که همان تقوا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اگر شخصی سهل‌انگاری کند و باعث خسارت جانی و مالی به مردم شود باید محاکمه شود که مشاهده می‌کنیم جان باختگان طبق آمار پزشک قانونی کشور  ۱ هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شهید مرتضی مطهری که یکی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) کلام، زهد و زندگی ساده‌اش، زبان‌زد و الگویی برای همه است.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله مطهری پرچم‌دار حریم پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم‌السلام هستند.  

وی در رابطه با روز معلم عنوان کرد: ۱۲ اردیبهشت به‌مناسبت شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری روز معلم نام‌گذاری شده است. نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ما محل آموزش معرفت الهی باید باشد نه اینکه آموزش شیاطین در آنجا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: نسبت به حجاب و عفاف باید حساسیت‌ها بیشتر باشد. بنابراین باید آموزش و پرورش استان مرکزی الگویی برای کشور باشد. الگوی معلمین ما باید مرحوم آیت‌الله حائری، شهید زاهدی و استاد شهید مطهری باشد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: در هفته جاری یکی از روزهای مهم که پیش‌رو داریم روز کار و کارگر است. عرق کارگر مانند خون شهید است. سه نماد مهم و درخشان داریم که عبارت است از: ۱-مداد علماء که قلم آیت‌الله شهید مرتضی مطهری از خون خودش درخشان‌تر است. ۲-خون شهدا که بسیار در جامعه اسلامی مهم و پربرکت است و در آخر عرق کارگر که به مانند خون شهدا بسیار مهم است.  

دری نجف آبادی در پایان تصریح کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است که باید شورای کلانشهر اراک با امکاناتی که دارند اوضاع ترافیک شهر را ساماندهی کنند و مشکلات را از روی دوش مردم بردارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار