رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/16 Sunday - 2024 05 May الأحد ، 26 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-02 11:44 شماره خبر : 4808 https://diyareaftab.ir/short/V1odo 0
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: چشم انداز تعریف شده برای سپاه فضل الهی و تربیت حاج قاسم‌های بسیاری برای نظام به عنوان خدمتگزار مردم است.

محمد مهجوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به‌مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه نهادی نظامی برای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است که این علت، مهمترین فلسفه وجودی و مبنای قانونی تشکیل این نهاد است.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران در اواخر فروردین سال ۵۸ به دستور حضرت امام خمینی (رحمت الله) تاسیس شد و نیرویی مسلح، مکتبی و مستقل از دولت موقت آن زمان زیر نظر شورای انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک اظهار داشت: آغاز فعالیت و شکل‌گیری سپاه از همان روزهای اول انقلاب باز می‌گردد که خلاء ناشی از نبود نیروهای امنیتی و نظامی وفادار به جمهوری اسلامی توسط نیروهای مردمی برطرف شد.

مهجوری بیان کرد: این نیرو بعد از مدتی نام سپاه را بر خود نهاد و در عرصه دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند.

وی افزود: این نهاد انقلابی محبوب قلب حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) شد و در خصوص سپاه جملات زیبایی بیان کردند همچون از سپاه راضی هستم، اگر سپاه نبود کشور نبود و به هیچ وجه نظرم از سپاه بر نمی‌گردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس ابتدای انقلاب و با وجود کودتای نوژه و تسخیر لانه جاسوسی و حادثه طبس می‌بایست یک بازوی نظامی محرم انقلاب به وجود می‌آمد که برای حفاظت از این انقلاب کافی و موثر باشد.

مهجوری تصریح کرد: آن مسئله‌ای که دارای اهمیت است؛ ورود بسیاری از جوانان بعد از انقلاب با هدف حفظ نظام به این نهاد بود؛ که در نگاه آنها سپاه علاوه بر یک نهاد حافظ انقلاب یک نهاد مکتبی، سیاسی، فرهنگی بود که آن را کعبه آمال و آرزوهای خود می‌دانستند، وتلقی آنها از سپاه نه به عنوان یک شغل بلکه آرمان آنها بود.

وی، افزود: بیش از ۹۰ درصد پاسداران را جوانان آن زمان تشکیل دادند که نیروی جوانِ با انگیزه، بانشاط، نوآور و فداکار در حد اعلای خود پدید آورده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: نقش سپاه در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل، کلیدی و تعیین‌کننده بود و توانست سرنوشت ایران و نظام اسلامی را از شکست حتمی به بالندگی، بقا و استمرار تبدیل کند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک چشم انداز تعریف شده برای سپاه را، به فضل الهی، تربیت حاج قاسم‌های بسیاری برای نظام به عنوان خدمتگزار مردم بیان کرد.

مهجوری در پایان با بیان اینکه تغییر معادلات مقاومت و ایستادگی در مقابل جبهه دشمن دیگر چشم‌انداز پیش‌روی سپاه است تصریح کرد: سپاه پاسداران در عرصه اقتصاد یکی از مجریان اقتصاد مقاومتی و در زمینه محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های مطلوب، کمک کار دولت بوده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار