رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 14:39 شماره خبر : 7807 https://diyareaftab.ir/short/4xl0X 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: سستی ایمان انقلابی در بین برخی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی یکی از موانع پیشرفت و سبب آسیب به کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام‌ جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه اظهارکرد: سخنان ارزشمند معصومین جزء جوامع‌الکلم است و در همه ابعاد زندگی انسانی بشریت دستورالعمل دارند و بهترین سبک زندگی عمل کردن به توصیه‌های معصومین است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) نیز به مسئله نماز تاکید می‌کند و می‌فرماید این ستون را اقامه کنید زیرا اقامه این ستون این است که باید نماز را آزاد و زنده نگه داریم نه اینکه اجازه بدهیم نماز را به اسارت ببرند.

امام جمعه ساوه در ادامه تصریح کرد: در اندیشه رهبر معظم انقلاب برای تحقق دولت اسلامی بایدها و نبایدهایی وجود دارد، ایشان در سخنرانی‌های متعدد به موانع درونی و بیرونی دولت اسلامی اشاره کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: سستی بینش و سستی ایمان انقلابی در میان مسئولان و دستگاه‌ها سبب آسیب‌های جدی به دولت اسلامی است چراکه این نظام به برکت انقلاب اسلامی عزت یافته و زیربنای آن باور و ایمان قوی به مبانی اصیل اسلام و آرمان‌های امام راحل(ره) است. بنابراین غفلت و عبور از این مبانی جزء موانع رسیدن به هدف است.

خطیب جمعه ساوه در ادامه گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری است از جمله، ظرفیت جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و امکانات روی زمین، اما آنچه مانع است عدم باور مسئولان کشور است: «یکی از این موانع باور نداشتن بعضی از مسئولان ما به... ظرفیت‌ها است.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از موانع پیشرفت ما در تحقق دولت اسلامی، هم اعتماد به نسخه‌های غربی در هر زمینه‌ای است مردم ما در مقابل بیگانگان منفعل نیستند. بعضی از مسئولان ما در گوشه و کنار کشور به نسخه بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا به نسخه‌ی داخلی! و این خطای بزرگی است. همین سیاست جمعیتی غربی‌ها که «فرزند کمتر زندگی بهتر، سیاست اروپایی است، سیاست غربی است؛ خودشان هم عمل کردند.

امام جمعه ساوه یادآور شد: غفلت از دشمن و اعتماد به آن، موضوع دیگر مسئله‌ی غفلت از دشمن و اعتماد به وعده‌های اوست که رهبر انقلاب اسلامی با توجه به تجربه‌ها همیشه نسبت به آن هشدار داده‌اند.

وی عنوان کرد: دنیاطلبی، کم‌کاری، کم‌انگیزگی و تنبلی در میان مسئولان از دو جهت ضربه می‌زند. یکی اینکه این گرایش در انسان به مرور زمان انگیزه‌ها و اراده‌ها را سست می‌کند و از سوی دیگر این سبک زندگی در میان آحاد جامعه ترویج می‌شود. 
 
وی در پایان گفت: یکی از مهمترین موانع، عدم اهتمام جدی برای مبارزه با فساد است «یکی از مشکلات ما عدم مبارزه جدی با فساد است که نباید گذاشت کانون‌های چرکین فساد شکل بگیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار