رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/16 Sunday - 2024 05 May الأحد ، 26 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-20 10:14 شماره خبر : 112 https://diyareaftab.ir/short/VW1b4 0
مدیر حوزه علمیه تفرش:

مدیر حوزه علمیه تفرش ربا را سم مهلک نظام اقتصادی دانست و گفت: اصل بانک در نگاه قرآن دادن وام‌ها به عنوان قرض‌الحسنه است که هیچ سودی در مقابل آن گرفته نشود؛ اما ربا سم مهلکی است که باعث ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام اکبر آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی، ندای تفرش؛ یکی از اهداف بانکداری اسلامی را ایجاد نظام و سیستم توزیع عادلانه ثروت معرفی کرد و گفت: در جامعه توزیع عادلانه ثروت برای تقویت افرادی که تمکن و استطاعت مالی ندارند، ضروری است.

 مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام تفرش، هدف دیگر بانکداری اسلامی را حمایت از تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد: حمایت از افرادی که در جامعه فعالیت‌های اقتصادی سالم دارند و یا توانایی تولید و کارآفرین را دارند از اهداف بانکداری اسلامی است.

 آقا محمدی، صندوق‌های قرض‌الحسنه را یکی از منابع برای پشتیبانی و حمایت از افرادی که تمکن مالی ندارند و یا به دنبال ایجاد اشتغال هستند معرفی و تصریح کرد: در آیات قرآن و احادیث اهل‌بیت علیه‌السلام بر ترویج قرض‌الحسنه بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: در قرآن آیات متعدد آمده است که ابتدا مدح می‌کند افرادی که اهل قرض‌الحسنه هستند و سپس افراد را تشویق می‌کند به قرض‌الحسنه مانند آیه ۲۴۵ سوره بقره: «مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا کَثِیرَةً. کیست که خدا را قرض‌الحسنه دهد تا خدا بر او به چندین برابر بیفزاید؟»

آقامحمدی، ربا را سم مهلک نظام اقتصادی دانست و اظهار کرد: اصل بانک در نگاه قرآن دادن وام‌ها به عنوان قرض‌الحسنه است که هیچ سودی در مقابل آن گرفته نشود؛ اما ربا سم مهلکی است که باعث ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود.

مدیر حوزه علمیه تفرش، به آثار دیگر ربا اشاره کرد و گفت: ربا باعث می‌شود انسان به دنبال کار و تولید نرود، بر اساس احادیث کسب مال حرام مانند ربا اثرات خود را در فرزند و تربیت فرزند نشان می‌گذارد و باعث می‌شود اعمال انسان در درگاه خداوند قبول نشود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار باید در جامعه با فضیلت باشد و یکی از راه‌های تولید و اشتغال‌زایی، دادن وام‌های قرض‌الحسنه و به دور از ربا است.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار