رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 11:44 شماره خبر : 5141 https://diyareaftab.ir/short/4z3Zq 0
رئیس میراث‌ فرهنگی آشتیان:

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان گفت: نهمین جشنواره ملی آئین پخت سمنوی شهرستان آشتیان 20 اردیبهشت در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی آشتیان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سعید نیک‌نام امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره پخت سمنو در آشتیان با بیان اینکه تاکنون هشت دوره جشنواره سمنو پزان در این شهرستان برگزار شده است، گفت: در حالی که پخت سمنو در دیگر نقاط کشور عموما در ایام نوروز برگزار می‌شود اما در شهرستان آشتیان در تمام طول سال شاهد پخت سمنو هستیم که در نیمه اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد به اوج خود می‌رسد.

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان با تأکید بر اینکه جشنواره سمنو از سال ۹۷ به شماره ۱۷۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است گفت: نهمین جشنواره ملی آئین پخت سمنو در مجموعه ورزشی تختی شهرستان آشتیان برگزار و در این جشنواره ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور خواهند داشت.

نیک‌نام افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نمایش‌های خیابانی و اجرای بازی‌های بومی محلی در این جشنواره پیش بینی شده است.

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار