رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-12 13:46 شماره خبر : 4336 https://diyareaftab.ir/short/eGyXK 0
یادداشت؛

روز ۱۲ فروردین، روز آری به جمهوری اسلامی توسط مردم در سال ۱۳۵۸ بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام محمد سبزی در یادداشتی به‌مناسبت ۱۲ فروردین نوشت: روز ۱۲ فروردین، روز آری به جمهوری اسلامی توسط مردم در سال ۱۳۵۸ بود که مردم در یک همه‌پرسی در ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه به جمهوری اسلامی رای مثبت و آری دادند و روزی است که امام امت به عنوان آغاز حکومت جمهوری اسلامی نامیدند.

حکومت الله در ایران عزیز آغاز شد و مردم با بصیرت، بیش از ۹۸ درصد به حکومت جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

حضرت امام(ره) فرمود: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»؛ واژه جمهوری، بحث مردمی بودن نظام را نشان می‌دهد که مردم یکی از ارکان حکومت هستند و باید مردم در صحنه باشند تا حکومت اسلامی تشکیل شود.

واژه اسلام که همان مشروعیت اسلام و اسلامی بودن آن است اشاره به نهالی که کاشته و با خون مقدس شهیدان آبیاری شد و امروز بعد ۴۵ سال این نهال تبدیل به درخت تنومندی شد که آثار آن را در تمام دنیا می‌بینیم.

تأثیرات این نظام مقدس را در کشور‌های همسایه و خاورمیانه مشاهده می‌کنیم و از آن روزی که این حکومت دینی تشکیل شد، مستکبران رو به زوال رفتند و مستضعفان قدرت گرفتند.

روزی آمریکا قدرت علی‌الاطلاق کل دنیا بود ولی امروز مشاهده می‌کنیم که همین آمریکا از منطقه در حال فرار است و قبل از انقلاب اسرئیل شعار نیل تا فرات می‌داد و ادعا می‌کرد که بزرگترین ارتش منطقه است ولی امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم که در غزه گرفتار تعدادی از جوان‌هایی به نام حماس و جهاد اسلامی شده است که از جمهوری اسلامی و شهیدان ما الگو گرفته‌اند و از رهبر عزیز ما پیروی می‌کنند و مطیع رهبری هستند و باعث شدند که رژیم غاصب صهیونیستی به فلاکت رود.

ان‌شاءالله پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست مبارک امام زمان(عج) در سر تا سر دنیا برافراشته خواهد شد و به زودی شاهد فروپاشی آمریکا، مستکبران و همچنین نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

باید این روز را قدر بدانیم و جز ایام‌الله به شمار بیاوریم و همچنین پاسدار خون شهیدان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار