دبیر ستاد احیای امر به معروف استان مرکزی:
تقویت امر به معروف، جامعه را عادلانه میکند
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: تقویت روحیه مسئولیتپذیری در جامعه، زمینهساز حل مسائل اجتماعی، گسترش ارزشهای اسلامی و شکلگیری جامعهای همراه با عدالت و امید است.
حجتالاسلام مصطفی فرخی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «دیار آفتاب» به مناسبت دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر، تنها یک فریضه فردی نیست، بلکه عامل تحقق مسئولیتپذیری اجتماعی و مشارکت آگاهانه مردم در ساختن جامعهای سالم، پویا و پیشرفته است. جامعهای که در آن افراد نسبت به سرنوشت یکدیگر و مسائل پیرامون خود احساس مسئولیت کنند تا مسیر رشد، عدالت و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی نمایند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی بیان کرد: نهضت عاشورا، بزرگترین دانشگاه مسئولیتپذیری اجتماعی است. حضرت سیدالشهدا (علیهالسلام) با قیام خود به همه تاریخ آموختند که در برابر انحرافات، بیعدالتیها و آسیبهای اجتماعی نباید بیتفاوت بود و اصلاح جامعه نیازمند حضور، مطالبهگری و اقدام مسئولانه مردم است.
وی افزود: امروز نیز تحقق خوبیها و رفع آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور در گرو تقویت روحیه مسئولیتپذیری اجتماعی است. هر شهروند، خانواده، مدیر و مجموعه مردمی میتواند با احساس تعهد نسبت به جامعه، نقش مؤثری در گسترش خوبیها، کاهش آسیبها و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور ایفا کند.
فرخی اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیتپذیری اجتماعی را مهمترین بستر تحقق این فریضه الهی میداند و بر این باور است که امر به معروف و نهی از منکر زمانی به نتایج مطلوب خواهد رسید که به یک فرهنگ عمومی و فراگیر تبدیل شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: همه مردم، فعالان فرهنگی و اجتماعی، گروههای مردمی و دغدغهمندان پیشرفت استان مرکزی با تقویت روحیه مسئولیتپذیری اجتماعی، در مسیر حل مسائل جامعه، ترویج ارزشهای اسلامی و تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی نقشآفرینی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همدلی، مشارکت و احساس مسئولیت عمومی، شاهد شکلگیری جامعهای برخوردار از خدا محوری، عدالت، اخلاق، امید و پیشرفت روزافزون باشیم.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!