رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-20 20:10 شماره خبر : 4537 https://diyareaftab.ir/short/4XlbW 0
استاد تمام فیزیک هسته‌ای:

استاد تمام فیزیک هسته‌ای گفت: پیشرفت در عرصه هسته‌ای می‌تواند توان جامعه اسلامی را افزایش دهد، پس کشورهای معاند با همه‌ی ابزارهای لازم خود، سعی در کاهش و متوقف‌کردن صنعت هسته‌ای ایران دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ رضا پورایمانی، عصر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و محفل انس با قرآن کردیم که در اراک برگزار شد، گفت: علم دارای قله‌های بلند و گوناگونی از جمله صنعت موشکی، پزشکی، نانو، بیو تکنولوژی، هوافضا و انرژی هسته‌ای است که فتح آن آرزوی هر کشوری است.

وی افزود: هر جامعه و هر کشوری بتواند به این قله‌های علمی صعود کند، در قدرتمندترین وضعیت موجود خود قرار می‌گیرد.

استاد تمام فیزیک هسته‌ای بیان کرد: کشورهای غربی تلاش می‌کند که ایران به علم‌های اساسی از جمله انرژی هسته‌ای دستیابی پیدا نکند تا ضعیف بماند.

پورایمونی عنوان کرد: انرژی هسته‌ای، تبدیل جرم به انرژی است و فناوری آن در اوایل قرن بیستم شروع شده است و حدود ۱۲۰ سال است که از عمر پیدایش انرژی هسته‌ای می‌گذرد.

وی اظهار کرد: همه مواد اطراف ما از اتم ساخته شده است که کوچک‌ترین واحد سازنده هر ماده است و انرژی هسته‌ای نهفته در دل هسته اتم است که با فناوری‌های لازم، به‌کار گرفته می‌شود.

استاد تمام فیزیک هسته‌ای خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای جزء پاک‌ترین انرژی‌ها نسبت به دیگر سوخت‌های دودزا است و با توجه به محدود بودن سوخت‌های فسیلی که آلودگی بالایی هم دارند، می‌توان برای کاهش آلودگی و افزایش بازدهی بیشتر در نیروگاه‌ها و دیگر صنایع تولیدی از انرژی هسته‌ای استفاده کرد.

پورایمانی تصریح کرد: انرژی هسته‌ای حق ملت ایران است و نباید خود را از این نعمت الهی محروم کرد، زیرا دشمنان این کشور به‌دنبال کاهش قدرت ایران هستند و می‌دانند که پیشرفت در عرصه هسته‌ای می‌تواند توان جامعه اسلامی را افزایش دهد، پس کشورهای معاند با همه‌ی ابزارهای لازم خود، سعی در کاهش و متوقف‌کردن صنعت هسته‌ای ایران دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار