شهردار اراک خبر داد:
افتتاح و کلنگزنی 28 پروژه عمرانی شهرداری اراک
شهردار اراک از افتتاح و کلنگزنی 28 پروژه عمرانی در دهه فجر در راستای ارتقای سطح خدمات شهری اراک خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی《دیار آفتاب》 علیرضا محمودی صبح امروز بهمناسبت فرارسیدن ایامالله دهه فجر، از اجرای مجموعهای از پروژههای مهم عمرانی، توسعهای و خدماتی رفاهی در کلانشهر اراک خبر داد و گفت: همزمان با این ایام، آئین افتتاح، بهرهبرداری و کلنگزنی 28 پروژه شاخص شهری با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و توسعه زیرساختهای شهری برگزار شد.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در توسعه متوازن و پایدار بیان کرد: پروژههای پیشبینیشده در دهه فجر امسال، بخشهای مختلفی از جمله حمل و نقل شهری، زیرساختهای زیستمحیطی، معابر شهری و خدمات رفاهی را دربر میگیرد و نقش مهمی در بهبود چهره شهری و افزایش رفاه عمومی خواهد داشت.
شهردار اراک از افتتاح خیابان ۲۴ متری این شهر به نام «بلوار سلامت» بهعنوان یکی از پروژههای مهم یاد کرد و گفت: این بلوار با هدف تسهیل تردد، کاهش بار ترافیکی، ایجاد فضایی مناسب برای تردد ایمن و برنامهریزی برای احداث شهرک سلامت طراحی و اجرا شده و میتواند نقش مؤثری در بهبود شبکه معابر شهری داشته باشد.
محمودی به پروژههای حوزه زیرساختهای زیستمحیطی اشاره کرد و افزود: کلنگزنی خط انتقال پساب شهری اراک به متراژ ۱۶ کیلومتر و همچنین افتتاح خط انتقال پساب به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر پروژههای دهه فجر است.
وی عنوان کرد: این پروژهها با هدف مدیریت بهینه منابع آب، استفاده مجدد از پساب شهری و کمک به حفظ محیطزیست اجرا شده و گامی مهم در راستای توسعه پایدار شهر است.
شهردار اراک از پروژه تقاطع غیر همسطح جاده فرودگاه و کمربند شمالی اراک بهعنوان یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی یاد کرد و گفت: این پروژه با مساحت ۱۷ هکتار اجرا میشود و نقش قابل توجهی در روانسازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد و بهبود ارتباطات شهری خواهد داشت.
محمودی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با تمام توان در تلاش است تا با اجرای این پروژهها، ضمن پاسداشت دستاوردهای انقلاب اسلامی، گامهای مؤثری در مسیر توسعه، آبادانی و ارتقای سطح خدمات شهری بردارد و رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!