رئیس میراث فرهنگی زرندیه خبر داد:
افتتاح اقامتگاه بومگردی در زرندیه
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه از افتتاح نخستین اقامتگاه بومگردی بخش خرقان زرندیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» زهرا رنجبرآزاد صبح امروز از افتتاح و بهرهبرداری نخستین اقامتگاه بومگردی بخش خرقان در روستای هدف گردشگری الویر زرندیه خبر داد و گفت: این پروژه در راستای سیاستهای توسعه گردشگری روستایی، حمایت از سرمایهگذاری بخش خصوصی و ایجاد زیرساختهای اقامتی متناسب با ظرفیتهای بومی منطقه به بهرهبرداری رسیده است.
وی بیان کرد: این اقامتگاه بومگردی با زیربنای حدود ۳۰۰ متر مربع و با سرمایهگذاری بخش خصوصی با هدف ارائه خدمات اقامتی، معرفی سبک زندگی بومی، احیای معماری سنتی و ایجاد فرصتهای جدید اشتغال برای ساکنان محلی راهاندازی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه با اشاره به مراسم افتتاح پروژه نخستین اقامتگاه بومگردی بخش خرقان در روستای الویر زرندیه تصریح کرد: آئین بهرهبرداری از این اقامتگاه با حضور مهدی احمدی فرماندار شهرستان زرندیه، حجتالاسلام والمسلمین محمد سبزی نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
رنجبرآزاد با تأکید بر نقش اقامتگاههای بومگردی در توسعه متوازن گردشگری عنوان کرد: راهاندازی اقامتگاه بومگردی بخش خرقان شهرستان زرندیه، علاوه بر افزایش ماندگاری گردشگران در منطقه، زمینهساز رونق اقتصادی، تقویت معیشت روستاییان و معرفی ظرفیتهای طبیعی، فرهنگی و تاریخی روستای الویر و بخش خرقان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه با جدیت از طرحهای بومگردی واجد شرایط حمایت کرده و توسعه این نوع اقامتگاهها را یکی از محورهای اصلی تحقق گردشگری پایدار و مردمی در شهرستان میداند.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه ابراز امیدواری کرد و گفت: با تداوم حمایتها و مشارکت فعال بخش خصوصی، شاهد راهاندازی پروژههای مشابه در سایر روستاهای هدف گردشگری شهرستان و تبدیل زرندیه به یکی از مقاصد شاخص گردشگری روستایی در استان مرکزی خواهیم شد.
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!