رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/02/13 Thursday - 2024 02 May الخميس ، 23 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-14 10:11 شماره خبر : 42 https://diyareaftab.ir/short/V9kO4 0
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلایندگی شهری مانند خودروها و صنایع بخشی از آلودگی هوای استان مرکزی است.

یوسف یوسفی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ اظهار کرد: آلودگی هوا یعنی انتشار یک یا چند آلاینده اعم از آلاینده‌های جامد، مایع، گاز، پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز، بو و صدا در هوای آزاد، به‌ صورت طبیعی یا انسان‌ ساخت، به مقدار و مدتی که کیفیت هوا را به گونه‌ای تغییر دهد که برای سلامت انسان و موجودات زنده زیان‌آور بوده و یا سبب از بین رفتن یا کاهش سطح رفاه عمومی گردد.

وی درخصوص منابع آلاینده بیان کرد: این منابع شامل منابع طبیعی مانند خیزش گرد وغبار، آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع وتالاب‌ها ومنابع انسان ساخت مانند وسایل نقلیه موتوری، غیرموتوری، صنایع، عملیات معدنی، کشاورزی، بخش‌های خدماتی، تجاری، اداری و خانگی که سبب انتشار آلاینده‌ها می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: از سال ۹۶ قانون هوای پاک مصوب، ابلاغ و به صورت ملی ۲۴ دستگاه و استانی حدود ۱۸ دستگاه درگیر اجرای این قانون هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک هم در چند سالی که قانون هوای پاک اجرایی شده در حال بازنگری است و در جلسات مختلف کارشناسی به ۳۹پیوست پروژه مصوب شده که امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها به کاهش آلودگی هوای اراک امیدوار باشیم.

یوسفی درخصوص آلایندگی هوای استان مرکزی گفت: بخشی از آلودگی هوای استان مربوط به آلایندگی شهری مانند خودروها و بخشی دیگرمربوط به صنایع است که در مجموع برای صنایع و خودروها قانون ۲۴ گانه هوای پاک تعریف شده است. 

وی در خصوصی واحدهای آلاینده گفت: ۹۰واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته‌اند که قسمتی از این آلاینده‌ها مربوط به هوا و بخشی مربوط به پسماند و پساب است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد روزهای هوای ناسالم استان مرکزی ۱۳۷ روز و تعداد روز هوای ناسالم در شش ماه اول سال ۱۴۰۲، ۵۸ روز که نسبت به سال گذشته، ۲۳ روز هوای پاک بیشتری داشته‌ایم. 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار