رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-12 13:06 شماره خبر : 13 https://diyareaftab.ir/short/YN3ZV 0

درحالی حسن روحانی برای ورود به عرصه انتخاباتی رویه ای فعال در پیش گرفته است که تخریب دولت سیزدهم را کارسازتر از تبلیغ برجام به عنوان دستاورد دولتش می داند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی ماه های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را سپری می کنیم که نشست های سیاسی رئیس جمهور سابق با حضور وزرای دولتش به طور هفتگی در حال برگزاری است.

به نظر می رسد هدف از تشکیل این نشست ها طراحی سناریوی انتخاباتی است تا با تکیه بر هر آنچه که می تواند برای دولتمردان سابق رای آوری کند، وارد عرصه انتخاباتی شوند.

حسن روحانی در دو دولت یازدهم و دوازدهم با حمایت جریان اصلاح طلب وارد عرصه انتخاباتی شد، اما نه تنها به وعده هایی که به اصلاح طلبان داده بود عمل نکرد، بلکه خود عامل بسیاری از اختلافات درون بدنه اصلاحات شد.

حمایت از روحانی در سال 92 اگرچه با وجود برخی اختلاف دیدگاه ها از سوی اصلاح طلبان اتفاق افتاد، اما عملکرد وی در دولت یازدهم و دستاورد تقریبا هیچ دولتش برای اردوگاه اصلاحات باعث شد تا مخالفت ها در حمایت از وی برای سال 96 چهره جدی تر و علنی تر به خود بگیرد.

گروهی او را اصلاح طلب واقعی نمی دانستند، اما گروهی دیگر حمایت از روحانی را به عنوان تنها راه پیروزی جریان اصلاح طلب برای باقی ماندن در عرصه سیاسی کشور انتخاب کردند، همین امر موجب بروز اختلافات سیاسی و دلخوری های بسیاری در درون جبهه اصلاحات شود.

با آغاز روند پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اما اختلافات درون جبهه اصلاحات نمود عینی تری پیدا کرد به طوری که اختلاف نظر بر روی ورود به انتخابات یا تحریم آن موضوعی شد که موجب شکاف بیش از پیش در این جریان شد.

عده ای از رادیکال های این جریان نسخه همیشگی تحریم را پیچیده و از تصمیم خود برای عدم ورود به انتخابات صحبت کردند.

عده دیگر که میانه رو تر بوده، اما مرحله پیش ثبت نام انتخابات را انجام داده و خبر از ورود جدی چهره های نزدیک به این جریان در شهرستان ها برای انتخابات مجلس دادند.

تخریب دولت سیزدهم کارساز تر از تبلیغ برجام

حسن روحانی در این بین که به نظر می رسد دستاوردی قابل دفاع برای دولت 8 ساله خود نمی بیند تا با تکیه بر آن و دستاویز قرار دادنش، وارد عرصه انتخاباتی شود، بیش از هر زمان خود را نیازمند حمایت های جریان اصلاحات و همان طیف میانه رو که حداقل در مرحله پیش ثبت نام شرکت کردند می بیند، از این رو نشست های انتخاباتی خود با حضور وزاری دولتش را آغاز کرده تا به بدنه اصلاحات وصل شود.

اسحاق جهانگیری، معاون روحانی نیز همچون گذشته پل ارتباطی روحانی با بدونه اصلاحات است. گفته می شود جلسات روحانی و وزرای دولت سابق که به خود شکل جلسات ستاد انتخاباتی گرفته است، عنوان دولت سایه را به خود گرفته و در حال برنامه ریزی برای ورود به عرصه انتخابات است.

روحانی که تنها دستاوردش برای موج سواری در انتخابات برجام است، به دنبال کلید واژه ای مناسب تر برای تبلیغات و اظهارنظر های انتخاباتی؛ تخریب و حمله به دولت سیزدهم را انتخاب کرده است.

اما باید دید جریان اصلاحات یک بار دیگر فریب وعده هایی که هیچ گاه از سوی روحانی عملی نشده را خواهد خورد و باز هم به حمایت از وی در مجلس یا خبرگان رهبری لیست خواهد داد یا این بار لیست مستقل از روحانی و اراده پدرخوانده های اصلاحات در انتخابات مجلس و خبرگان ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار