رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/02/13 Thursday - 2024 02 May الخميس ، 23 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-05 14:29 شماره خبر : 4193 https://diyareaftab.ir/short/VwJxK 0
هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد؛

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی هوا نشان دهنده آغاز فعالیت سامانه بارشی از ساعات شب در استان مرکزی است. بارش‌ها در طی شب عمدتا بصورت باران و در برخی ارتفاعات بصورت برف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی هوا نشان دهنده آغاز فعالیت سامانه بارشی از ساعات شب در استان مرکزی است. بارش‌ها در طی شب عمدتا بصورت باران و در برخی ارتفاعات بصورت برف خواهد بود. بارش‌ها در طی ساعاتی از فردا دوشنبه شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق سردسیر و کوهستانی گاهی بصورت برف خواهد بود. همچنین در برخی مناطق بویژه مناطقی از جنوب استان سرعت وزش باد تا حدی افزایش خواهد یافت.  

سامانه بارشی از ساعات عصر و اوایل شب فردا دوشنبه از استان عبور خواهد کرد و با عبور سامانه بارشی دمای هوا در استان کاهش خواهد یافت بطوری که دمای هوا در ساعات شب تا صبح سه‌شنبه در برخی مناطق سردسیر استان به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.  

بر این اساس هشدار نارنجی شماره یک اداره کل هواشناسی استان مرکزی به دلیل بارش نسبتا شدید باران، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و همچنین کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان (بویژه گردنه‌های زالیان و قاقان) صادر شده است.

 همچنین هشدار زرد هواشناسی کشاورزی شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان به دلیل کاهش دمای هوا تا صبح سه‌شنبه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در مناطق سردسیر استان صادر شده است.

سرمای شبانه هوا به شدت کمتر تا صبح چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

 طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده عمده وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان خواهد بود.  

همچنین به دلیل ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه احتمال رگبار باران و برف و وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار