رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 10:15 شماره خبر : 6252 https://diyareaftab.ir/short/eGKZz 0
دیار آفتاب گزارش می‌دهد؛

در استان مرکزی هزار و 67 شعبه اخذ رأی شهری و روستایی با بیش از ۱۷ هزار نفر از عوامل اجرایی مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در ۳۰ اردیبهشت سال‌جاری رئیس‌ جمهور دولت سیزدهم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه هوایی بالگرد به همراه تعدادی از دولتمردان به شهادت رسید.

با توجه به شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان، طبق اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آن‌ها، زمان برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید، حداکثر ظرف ۵۰ روز باید تعیین و انجام شود، فلذا بعد از این واقعه و عزاداری برای رئیس‌جمهور شهید، این انتخابات زودهنگام در تاریخ هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

مردم انقلابی و عزتمدار ایران به ویژه استان مرکزی در ادوار گذشته با حضور خود در پای صندوق‌های رأی مهر تأیید دیگری بر نظام جمهوری اسلامی و استقلال خود می‌زنند.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی

۱۰۶۷ شعبه اخذ رأی در استان مرکزی مستقر شده‌اند

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در استان مرکزی از مجموع ۱۰۶۷ شعبه اخذ رأی، ۷۲۳ شعبه  ثابت و ۳۴۴ شعبه سیار و از مجموع شعب اخذ رأی، ۶۰۶ شعبه شهری و ۴۶۱ شعبه نیز روستایی خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی و امنیتی در روز هشتم تیرماه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خدمت خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: طبق ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری، رای‌گیری تنها با ارائه دو مدرک هویتی، یعنی کارت ملی یا شناسنامه، انجام خواهد شد.

نظری عنوان کرد: تمامی نهادهای انتظامی، نظامی و امنیتی برای برگزاری انتخابات با امنیت کامل آماده هستند و برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت فراوان سپاه و بسیج به منظور حفظ امنیت در انتخابات انجام شده است.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی

استان مرکزی ۵۰ هزار رأی‌اولی در انتخابات ریاست جمهوری دارد

یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر در استان مرکزی واجد شرایط حضور در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر رأی‌اولی‌اند.

بر اساس ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب‌کنندگان باید دارای شرایط  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، هجده سال تمام و عدم جنون باشند.

همه افراد متولد قبل از هشتم تیرماه ۱۳۸۵ می‌توانند با داشتن شناسنامه یا کارت ملی در روز جمعه ۱۴۰۳/۴/۸ در انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری شرکت کنند.

هر چه مشارکت و حضور مردم در انتخابات بیشتر شود، قدرت ملی ما نیز افزایش خواهد یافت که این امر در روابط بین المللی و جهانی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار