رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-17 12:30 شماره خبر : 77 https://diyareaftab.ir/short/4xJ9V 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس سیاسی گفت: ۱۷شهریور سال ۵۷ روز بزرگمردانی بود که خونشان رهگشای تاریخ انقلاب اسلامی بود که سرآغازی برای سقوط رژیم منحوس پهلوی شد.

به گزارش دیار آفتاب، زهرا زال در گفتگو با خبرنگار نار خبر اظهار کرد: روز ۱۷شهریور، نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمکاران و جنایتکاران است و در خاطره ملت بزرگوار ایران، زنده بوده و زنده خواهد ماند.

وی بیان کرد: در روز ۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ این جمعه خونین، مردم شجاع و همیشه در صحنه کشورمان ایران به خیابان‌ها آمدند و به خاطر به ثمر رسیدن نهال شکوهمند انقلاب جان‌های خود را فدا کردند.

زال گفت: علامه یحیی نوری دعوت کننده اصلی راهپیمایی در این روز بود؛ وی شخصی بود که بر ضد نظام منحوس پهلوی یک تنه و به صورت انفرادی مبارزه می‌کرد. مردم در این روز برای شرکت در راهپیمایی و نماز جمعه به میدان ژاله رفتند. غافل از آنکه از ساعت ۶ صبح، حکومت نظامی توسط فرماندار تهران ارتشبد غلامعلی اویسی اعلام و درحال اجرابود و اجتماع بیش از سه نفر هم ممنوع بود که در این بین رگبار گلوله به سوی مردم پرتاب شد و به کشته شدن تعدادی زیادی از مردم انجامید.

کارشناس سیاسی گفت: میشل فوکو فیلسوف فرانسوی که برای پوشش دادن رویدادهای انقلاب در یک روزنامه ایتالیایی به محل حوادث رفته بود مدعی شد که ۴۰۰۰ تن در این روز هدف گلوله قرار گرفته‌اند. پارسونز سفیر انگلیس نیز تعداد شهدا را «صدها نفر» ذکر کرده بود. سولیوان سفیر آمریکا گزارش می‌کند که در میدان ژاله «بیش از ۲۰۰ نفر از تظاهرکنندگان کشته شده بودند.

وی تاکید کرد: ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی‌گناه در این روز باعث شد تا انقلابیون در حرکت خود مصمم‌تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) نقشی به سزا داشت.

زال تصریح کرد: حمایت‌های سران آمریکای جنایت‌کار از رژیم منحوس پهلوی در سرکوب کردن مردم مبارز باعث شد تا ادعاهای حقوق بشری آنها در میان مردم بسیار کمرنگ شود و بار دیگر ماهیت شیطانی آنان برای مردم نمایان شود.

زال در پایان گفت: امروز همان خون‌های پاک شهدای ۱۷شهریور ماه سال ۱۳۵۷ عامل نابودی رژیم پهلوی و شکوفا شدن نهال انققلاب اسلامی شد.

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار