رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/03/13 Sunday - 2024 02 June الأحد ، 25 ذو القعدة ، 1445
ساعت

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به همت دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز، در یازدهمین پویش «به جای فرزند شهیدت» تیمی متشکل از پزشکان متخصص و پرستار در منزل شهیدان «ولی‌الله صالحی»، «جواد امیری و عباس امیری» حضور یافته و به ویزیت و پیگیری روند درمانی والدین شهدا پرداختند.

شهید «ولی‌الله صالحی» بهار زندگی را در هفتم اسفند سال ۱۳۴۷ در شهر اراک در کانون گرم خانواده مذهبی آغاز شد.

 مقطع ابتدایی و راهنمایی خود را در یکی از مدارس شهر اراک به پایان رساند و هم‌زمان با درس به ورزش شنا نیز مشغول بود.

در حالی که آماده می‌شد به دبیرستان برود و درس بخواند، به دبیرستان عشق، جبهه‌های جنگ شتافت و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام(قدس‌سره) وقت خود لبیک گفت و در سال ۱۳۶۳ برای اولین بار در حالی که هنوز نوجوانی بیش نبود، به کردستان رفت.

این جبهه را موقعی رفت که هنوز به سن قانونی نرسیده بود اما از آن‌جایی که علاقه وافری به اعزام به جبهه داشت، موفق شد در سال ۱۳۶۴ به جمع رزمندگان لشکر پیروز علی‌بن ابی‌طالب(ع) بپیوندد و مدت سه ماه در جبهه‌های جنوب بود.

او در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای4، در گردان امام حسین(ع) به مصاف با دشمن شتافت و مردانه جنگید و به شهادت رسید.

شهید «جواد امیری» در دوم تیرماه سال ۱۳۵۳ و «عباس امیری» در 28 اسفندماه ۱۳۵۷ متولد شدند و در 26 دی‌ماه سال ۱۳۶۵ ساعت ۲ بعد از ظهر با بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق به شهادت رسید.

1402-11-03 11:39 شماره خبر : 2909 https://diyareaftab.ir/short/4XB9B 0
نظرات