رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-30 10:35 شماره خبر : 4763 https://diyareaftab.ir/short/46K68 0
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش:

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش گفت: وهابیت به دلیل بغض و کینه‌ای که نسبت به اهل‌بیت(ع) و رسول‌الله داشتند، تخریب قبور ائمه بقیع را تخریب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام اکبر آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش» ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: در ۸ شوال وهابیت قبوری را که متعلق به ائمه(ع) و اصحاب نبی مکرم اسلام بود را تخریب کردند.

وی دلیل این جنایت را بغض و کینه نسبت به اهل‌بیت(ع) و رسول‌الله عنوان و تصریح کرد: وقتی تاریخچه وهابیت را بررسی می‌کنیم، این جریان ریشه در تفکرات صدر اسلام دارد که از اهل‌بیت(ع) جدا شدند و بغض اهل‌بیت(ع) و کینه رسول‌الله را داشتند که دنباله آنان به بنی‌امیه می‌رسد.

حجت‌الاسلام آقامحمدی ادامه داد: وهابیت به‌دنبال از بین بردن تمامی آثار و نمادهای متعلق به اهل‌بیت(ع) است؛ در قرآن نیز آمده: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ، کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند.» 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش با اشاره به نماد دین اظهار کرد: قرآن و اهل‌بیت(ع) از نمادها و شعائر دین هستند، وهابیت به‌دلیل اینکه گنبد و بارگاه نماد دین، اسلام و اهل‌بیت(ع) است، دست به تخریب زدند؛ که این عمل را به نام توحید و مبارزه با شرک انجام دادند.

وی ادامه داد: وهابیت توحید و شرک را نفهمیدند، وقتی انسان معارف و علم خود را از سرچشمه زلال دینی که اهل‌بیت(ع) هستند دریافت نکند و از طریق افراد عادی که معصوم نیستند و اندیشه بشری دارند دریافت کرد دیگر توحید، توحید کامل نیست و فهم قرآن نیز کامل نخواهد بود.

حجت الاسلام آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: اینان دچار کج‌فهمی‌ها و اندیشه‌هایی شدند که با قرآن و اهل‌بیت(ع) سازگاری ندارد و باعث بروز حوادث عظیمی نه در دنیای اسلام بلکه در عالم بشریت شدند، با تهدید و ارعاب همانند داعش که ساخته و پرداخته تفکر وهابیت است، مانند ترورهای‌ی که در کشور اسلامی صورت می‌گیرد به نام دعوت به توحید و مبارزه با شرک همگی یک مصیبت بزرگ است.

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار