رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-28 13:12 شماره خبر : 4745 https://diyareaftab.ir/short/4aoyy 0
بیانیه باشگاه آلومینیوم نسبت به حواشی بازی استقلال؛

باشگاه آلومینیوم اراک در بیانیه‌ای از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خواست با بررسی دقیق اتفاقات بازی با استقلال با عوامل حاشیه‌ساز برخورد جدی کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک در بیانیه‌ای با تقدیر از حضور پرشور هواداران به اطلاع می‌رساند از زمان در اختیار گرفتن و مالکیت استادیوم ۱۵ هزارنفری امام خمینی(ره) اراک که با استانداردهای زمان خودش شکل گرفته بود، فعالیت جدی و شبانه روزی برای رفع حداقل ۱۰۰ ایراد اساسی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و افسرهای AFC آغاز شد و این موضوع کماکان ادامه دارد.

استان مرکزی با نگاه هوشمندانه شورای تامین از اولین استانهایی بود که مصوبات بالادستی در خصوص تسهیل در ورود بانوان به استادیوم‌ها را اجرایی و عملیاتی نمود و از همان روزهای نخست با دعوت از نمایندگان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و دستگاههای مرتبط برنامه ریزی دقیق و اصولی انجام شد.

مسولان استان در راستای ایجاد انگیزه در قهرمانان، ایجاد شور و نشاط در جامعه، تلطیف فرهنگی ورزشگاه‌ها و قرار دادن ورزش در سبد خانوار پس از دستورالعمل صادره برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اداره‌کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و باشگاه را همراهی نمودند و مسیر حضور هواداران خانم را در این استادیوم فراهم نمودند تا جایی که اراک در حضور بانوان در ورزشگاه به عنوان یک الگو شناخته شد.

متأسفانه در پایان بازی تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران اتفاقاتی با نیت قبلی و یا بدون غرض و بی‌توجه به عرف عمومی جامعه ایرانی اسلامی رخ داد، که فضای فرهنگی جامعه را خدشه دار نمود و همه زحمات و کوششهای چندین ماهه جمعی از زحمتکشان عرصه ورزش را زیر سوال برد و فضا و جو عمومی جامعه را آزرده خاطر نمود.

رفتار اخیر، در فوتبال محکوم است و اصولا جیمی جامپ‌ها در فوتبال دنیا اگر مجرم نباشند، متهم به اخلال در نظم و برگزاری مسابقه هستند و به همین دلیل هم مواجهه یا برخورد قانونی با آنها همواره مورد تاکید مسئولان برگزاری مسابقات، باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و تمامی ارکان یک مسابقه فوتبال است.

در موضوع ورود جیمی جامپ خانم در بازی آلومینیوم و استقلال برخی کانالها و رسانه‌های زرد با بزرگنمایی موضوع سعی بر ایجاد جو روانی منفی نموده و با احساسات مردم استان مرکزی بازی کردند.

باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک در طول سال‌های فعالیت خود هرگز روی گسل فرهنگی نبوده و این مهم را مقدم بر دیگر ابعاد ورزش می‌داند و ادعای خود را در برهه‌های مختلف زمانی به اثبات رسانده و امروز نیز اجازه نمی‌دهد که معدود اقدامات به ظاهر ساده اما شاید به اذعان برخی منابع، سازماندهی شده، مقوله اخلاق و فرهنگ در ورزشگاه را به انزوا و مجموعه تلاش متولیان برگزاری این مسابقه را به حاشیه بکشاند.

در پایان اعلام می‌کنیم باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای میزبانی شایسته از تیم استقلال در اراک استفاده و به اذعان هواداران استقلال، درصد بیشتری از سهمیه قانونی ورزشگاه را برای تماشاگران تیم میهمان در نظر گرفت.

این باشگاه ضمن ارائه گزارش مکتوب اتفاقات پایان بازی از کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد با بررسی دقیق اتفاقات این مسابقه با عوامل حاشیه ساز برخورد جدی نمایند.

امید است در ادامه راه با تلاش، همیت و همراهی همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی با الگوسازی فرهنگی مناسب، انرژی و هیجان جوانان ارزشمند این سرزمین را در مجرای فرهنگی تا حد امکان و قابل قبولی هدایت و زمینه پیشرفت روز افزون این قشر پویا و سرزنده را فراهم نماییم.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار