رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 23:07 شماره خبر : 6363 https://diyareaftab.ir/short/VM28l 0
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کارمندانی که عوامل شعب اخذ رای هستند فردا شنبه ۹ تیرماه تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ بهنام نظری؛ با اشاره به تمدید مهلت اخذ رأی تا ساعت ۲۴ در تمامی شعب، گفت: امکان تمدید مجدد وجود ندارد چراکه برابر قانون یک روز برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی شعب سیار شهری در سطح شهر حضور دارند و مردم در صورتی که نمی‌توانند در شعب ثابت حضور پیدا کنند، رأی خود را در شعب سیار به صندوق بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: نمایندگان فرماندار موظف هستند در پایان مهلت رأی‌گیری همهٔ افرادی که خارج از شعبه هستند به داخل هدایت کنند و تا آخرین نفر نسبت به اخذ رأی اقدام شود.

نظری همچنین با بیان اینکه فرآیند شمارش و تجمیع آرا زمان‌بر خواهد بود، خاطر نشان کرد: تمامی کارمندان دولت که پای صندوق‌های رأی هستند روز شنبه تعطیل خواهند بود و استراحت دارند.

وی گفت: کارکنان شیفتی نیز باید هماهنگی لازم را با مدیر دستگاه ذی‌ربط داشته باشند و نیروهای نظامی و انتظامی نیز تابع ضوابط و دستورالعمل‌های خاص خود هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی همچنین با بیان اینکه نامزد پیروز باید اکثریت مطلق آرا یعنی معادل نصف بعلاوه یک از آرای مأخوذه را کسب کند، در پایان تصریح کرد: در صورت دو مرحله‌ای شدن، انتخابات مرحله دوم یک هفته بعد یعنی در روز ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم بدین منظور اندیشیده شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار