رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-03 12:10 شماره خبر : 4855 https://diyareaftab.ir/short/N30DA 0
هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد؛

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی‌ها حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی همرفتی طی امروز و فردا سه‌شنبه در استان است. بر این اساس طی این مدت در برخی ساعات به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی در استان پیش‌بینی می‌شود.  

این بارش‌های همرفتی طی ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت امروز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.  

 به دلیل ماهیت رگباری این بارش‌ها و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها، ایجاد روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی، تگرگ و صاعقه برای ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت امروز دوشنبه هشدار نارنجی شماره ۳ و برای فردا سه‌شنبه هشدار زرد شماره ۳ اداره کل هواشناسی استان صادر شده است.  

همچنین احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق استان بویژه در نواحی جنوب شرق و شرق استان در ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.

 از لحاظ دمایی به دلیل ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی از امروز تا صبح پنجشنبه دمای هوا به‌ویژه دمای شبانه روند کاهشی خواهد داشت.

با عبور این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار