رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-31 08:22 شماره خبر : 276 https://diyareaftab.ir/short/NEyDN 0
به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس؛

تهیه‌کننده و کارگردان نمایش «به آیینه نگاه کن» گفت: به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، نمایش بزرگ «به آیینه نگاه کن» از یکم لغایت هفتم مهرماه سال 1402 بعد از نماز مغرب و عشا، جنب موزه دفاع مقدس، برگزار می‌گردد.

اسماعیل محمدی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص برگزاری نمایش بزرگ «به آیینه نگاه کن» به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: این کار، از سری نمایش‌های حماسه مردان آفتاب استان مرکزی است که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، از یکم لغایت هفتم مهرماه سال ۱۴۰۲ بعد از نماز جماعت مغرب و عشا، جنب موزه دفاع مقدس، واقع در خیابان موزه، برگزار می‌شود.

وی، پیرامون نحوه اجرای این نمایش، بیان کرد: از یک ماه قبل، پیش‌تولید این نمایش، آغاز شده و با تلاش کارکنان و نیروهای بسیجی، از اول مهرماه، قابل نمایش برای مردم است.

تهیه کننده و کارگردان نمایش «به آیینه نگاه کن» افزود: ۸۰۰ نفر بازیگر و کادر اجرایی، در این نمایش فعالیت می‌کنند.

محمدی، درخصوص موضوعات این نمایش، عنوان کرد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت، ازجمله موضوعات نمایش بزرگ «به آیینه نگاه کن» است، که با مضمون ظلم حکومت شاهنشاهی، که نماد عدم ولایت‌پذیری، در مقابل حضرت زهرا(س) است، مضمون دفاع مقدس، که نماد روز عاشورا و حضرت علی اکبر(ع) است، مضمون مدافعان حرم و فرزندان شهیدان، که نماد حضرت رقیه(س) است و مضمون مدافعان امنیت، که نماد گودال قتلگاه امام حیسن(ع) است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی، با اشاره به خلاصه‌ای از روند داستانی نمایش «به آیینه نگاه کن» خاطرنشان کرد: این نمایش، روایت شخصیت اصلی داستان است، که آرزوی شهادت دارد، ولی باحضور در همه عرصه‌ها، به فیض شهادت نائل نمی‌شود.

تهیه کننده و کارگردان نمایش «به آیینه نگاه کن» اضافه کرد: صحنه داستانی انقلاب اسلامی این نمایش، شامل توزیع کتاب کاشف‌الغطا، بین مردم در زمان حکومت طاغوت است، که توسط امام خمینی(ره) با موضوع ولایت فقیه و حکومت اسلامی، نوشته شده است، که در ابتدا، حکومت شاه، اطلاعی از آن پیدا نمی‌کرد، اما با گذر زمان، متوجه توزیع این کتاب، بین مردم می‌شود و ساواک را مأمور به جمع‌آوری آن می‌کند.

محمدی، افزود: صحنه‌های داستانی دفاع مقدس در این نمایش، برگرفته شده از عملیات لشگر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب و آزادسازی یکی از جزایر، به همراه انفجارات و تیراندازی‌های میدانی، است.

وی، در خصوص دیگر صحنه‌های داستانی این نماش، بیان کرد: نمایش صحنه‌های مدافعان حرم و نبرد با داعش و صحنه‌های مدافعان امنیت و مقابله با اغتشاشات داخلی، از دیگر صحنه‌های نمایش بزرگ «به آیینه نگاه کن» است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار