رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-17 14:54 شماره خبر : 80 https://diyareaftab.ir/short/VwJne 0
امام جمعه اراک:

امام جمعه اراک با بیان اینکه نقاط ضعف راهپیمایی اربعین برای سال‌های آینده باید به حداقل برسد، گفت: باید مشکلاتی که امسال وجود داشت با مدیریت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای سال‌های بعد به حداقل برسد.

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلای شهر اراک برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی، گفت: از تمام افرادی که زمینه برگزار با شکوه مراسم اربعین را فراهم کردند و افرادی که در این همایش بین‌المللی شرکت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم، مردم عراق واقعاً در پذیرایی از زائران سنگ‌تمام گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی وحدت و اتحاد مسلمانان را به رخ جهانیان کشید، افزود: راهپیمایی اربعین منجر به تقویت مبانی معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان‌ها و نزدیک شدن دل‌ها به اولیا و بندگان خدا می‌شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نقاط ضعف راهپیمایی اربعین برای سال‌های آینده باید به حداقل برسد ادامه داد: بیش از چهار میلیون نفر از استان‌های مختلف کشور خودشان را به کربلا رساندند.

دری نجف‌آبادی، با اشاره به راهپیمایی با شکوه مردم اراک به سمت امامزاده محمد عابد(ع) در روز اربعین اظهار کرد: باید مشکلاتی که امسال وجود داشت با مدیریت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای سال‌های بعد به حداقل برسد.

امام جمعه اراک با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور سال ۵۷ اظهار کرد: این روز بعد از ۱۵ خردادماه سال ۴۲ مهمترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است. حکومت پهلوی در ۱۷ شهریور چند صد نفر از مردم را کشت و امام خمینی(ره) با یک پیام همه را بسیج کرد تا علیه حکومت پهلوی قیام کنند و منجر به پیروزی انقلاب شد.

وی با تاکید بر اینکه فداکاری‌های تاریخ انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگو شود تا قدر انقلاب را بیشتر بدانند، گفت: برای به ثمر نشستن انقلاب شهدای زیادی تقدیم شده است باید قدردان خون شهدا باشیم و به خوبی از انقلاب حفاظت کنیم.

امام جمعه اراک، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان،  اظهار کرد: کارخانه‌های استان مرکزی، سرمایه ملی هستند و اعتصابات و اعتراضات کارگری راهکار درستی برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی نیست، همگی باید برای حل مشکلات کمک کنیم تا ظرفیت‌های استان مرکزی بیش از پیش استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: باید بهانه‌های جزئی را با راهکارهای حکیمانه حل کرد و نگذاریم دشمنان از این بهانه‌ها سوءاستفاده کنند.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار