رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-01 15:39 شماره خبر : 2262 https://diyareaftab.ir/short/4zjEK 0
امامان جمعه استان مرکزی تاکید کردند:

ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر مقابله جدی کشورهای اسلامی و جهان اسلام با رژیم منحوس صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه، در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضمن قدردانی از مردم اراک جهت حضور در مراسمات ایام فاطمه(س) و تشییع باشکوه شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رژیم صهیونیست و آمریکا، ننگ دنیا و آخرت را برای خود خریده‌اند و آن عظمت پوشالی که برای خود درست کرده بودند، فرو ریخته و همچنان مردم جهان با همه ادیان الهی، باید مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیست، ایستادگی کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، خاطرنشان کرد: مردم فلسطین پیروز واقعی میدان هستند و باید دعا کنیم که این امر از تسریع بیشتری بهره‌مند شود.

وتوی آمریکا‌ چراغ سبز برای جنایات بیشتر است

 

امام جمعه ساوه با اشاره به جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در دو هفته قبل در خصوص جنگ غزه برگزار شد بیان کرد: آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو به نفع رژیم غاصب استفاده کرده است.

 

وی افزود: در این نشست کشورهای مختلف نظر خود را بیان کردند اما آمریکا، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت که تا شب قبل از برگزاری نشست، سفیرش از اظهارنظر صریح درباره اقدام دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود، در این نشست به صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه مخالف است.

 

خطیب جمعه ساوه افزود: اقدام دبیرکل سازمان ملل در زمینه استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت با توجه به وخامت بی‌سابقه اوضاع نوار غزه در پی حملات بی‌وقفه و مکرر هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: از جمله نکات وتوی قطعنامه شورای امنیت، ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی است و شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظیفه اصلی خود یعنی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به مناقشات منطقه‌ای با شکست مواجه شده است.

 

امام جمعه ساوه گفت: با توجه به حق وتوی پنج عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین رسیدن به دیدگاه مشترکی درباره جنگ غزه که متضمن اجماع این کشورها و سایر کشورهای غیر عضو شورای امنیت باشد بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در این میان نقش کشورهای غربی عضو شورای امنیت به سرکردگی آمریکا در جلوگیری از ادامه کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آشکار است.

 

وی ادامه داد: وتوی آمریکا؛ چراغ سبز برای جنایات بیشتر است و ایالات متحده به عنوان حامی بی‌قید و شرط اسرائیل با وتوی قطعنامه‌هایی که متضمن آتش‌بس در غزه هستند عملاً به تل آویو برای کشتار و ویرانی بی‌حد در غزه چراغ سبز داده است.

 

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در حالیکه اوضاع غزه از «فاجعه انسانی» عبور کرده و با عباراتی همچون «جهنم روی زمین» و «وضعیت آخرالزمانی» توصیف می‌شود، آمریکا یک بار دیگر با وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها داده است.

 

وی عنوان کرد: ادامه این وضعیت و بی‌تحرکی و انفعال شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند به شکل‌گیری یکی از بزرگترین تراژدی‌های انسانی در قرن بیست و یکم بیانجامد.

 

امام جمعه ساوه تأکید کرد: در طول بیش از ۷۰ روز گذشته رژیم جعلی مانند یک گرگ زخمی خود را به در و دیوار می‌زند اما حتی به یک هدف خود نرسیده است.

 

وی افزود: بیش از ۲۰۰۰ هزار کشته و هزاران مجروح و آوارگی بیش از ۵۰۰ هزار شهروند صهیونیست به‌علاوه شکست‌های راهبردی اطلاعاتی و امنیتی و نظامی خسارات چندین میلیارد دلاری و مهم‌تر از همه بی‌آبرویی راهبردی رژیم جعلی، زمامداران خیره‌سر و احمق رژیم غاصب را دیوانه‌تر کرده است.

 

خطیب جمعه ساوه در پایان گفت: تصویب قطعنامه آتش‌بس اولین پیامدش سقوط نتانیاهو است و به‌دنبال آن نوبت شکست‌های زنجیره‌ای دیگر خواهد شد. و اینجاست که آمریکا به‌دلیل فشارهای سنگین لابی‌های قدرتمند صهیونیست مسیحی در آمریکا، این قطعنامه را وتو می‌کند تا اندکی تنفس مصنوعی و روحیه به سربازان مفلوک و دولت درهم شکسته و غاصب بدهد و این اقدام آمریکا موجب خشم بیشتر افکار عمومی از صهیونیست‌ها و تشدید نفرت جهانی از ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

لبنان و یمن معادلات دشمنان را برهم زدند

 

حجت‌الاسلام محمد صفاهانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی دست از جنایت خود برعلیه مردم مظلوم فلسطین برنداشته است و از ابتدای جنگ بیش از ۲۰ هزار نفر را به شهادت رسانده است و حدود نیمی از این شهدا کودکان، زنان و مردم بی‌گناه هستند.

 

خطیب جمعه خنداب تصریح کرد: در بین کشورهای منطقه حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن مردانه در مقابل تجاورزات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و از مردم مظلوم فلسطین مقتدرانه دفاع می‌کنند و این دفاع جانانه معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار را برهم زده است.

 

وی در پایان گفت: آمریکا بداند طوفان‌الاقصی طوفانی همه‌جانبه است و باعث رسوایی جهانی برای غربی‌ها به ویژه آمریکا شده است و دشمنان بدانند قطعا در این جنگ به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

همه در پرشور برگزار شدن انتخابات سهم داریم

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سوری در خطبه‌های نماز جمعه فراهان گفت: انتخابات مظهر قدرت و اقتدار ملی ما است، انتخابات پیش‌رو از اول سال مورد توجه رهبری بود اگر توجه به سیر بیانات رهبری داشته باشیم یکی از مسائل مورد تاکید ایشان انتخابات است.

 

وی افزود: چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از معیارهای انتخابات است که باید مورد توجه همگان و مجریان انتخابات و نخبگان قرار بگیرد.

 

سوری اظهارکرد: همه در پرشور برگزار شدن انتخابات سهم داریم و مشارکت بالا در انتخابات سبب بازدارندگی دشمن می‌شود و فضا را از دشمنان بدذات می‌گیرد.

 

امام جمعه فراهان گفت: مردم نسبت به این وظیفه توجه داشته باشند که با انتخاب خود در عرصه سیاست، سرنوشت کشور برای چهارسال به نمایندگان خود در قوه مقنّنه واگذار می‌کنند.

 

وی افزود: دشمن در پروژه‌های مختلف از جمله اغتشاشات ناامید شد و به اهداف خود نرسید و اکنون بمباران تبلیغاتی علیه مسئله سیاسی را نشانه رفته است همه باید همت کنیم و از آحاد مردم، هیات‌های اجرایی و نظارتی مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.

 

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار