رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-13 22:27 شماره خبر : 5064 https://diyareaftab.ir/short/Vd02z 0
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلم یک چراغ فروزنده که پیوسته با نورافشانی خود عالم دنیا را نورانی می‌کند، معلم یکی عنصر فعال در عرصه علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به‌مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری روز معلم گفت: در واقع معنی واقعی کلمه یک معلم از طریق کلاس، نوشتن کتاب، تربیت دانشجویان و شرکت در مجامع سنگین عشق به دانستن و آموختن دارد.

وی افزود: معلم همیشه برای انجام رسالت خود ورود پیدا کرده و نگاه به عرصه‌های نو دارد. 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید استاد مطهری با استقبال از شبهات و سوالات، دفاع منطقی از مبانی و اعتقادات، ارتباط تنگاتنگی با نسل نو و جوانان پیدا کرده بود که بخش‌هایی از ویژگی‌های استاد شهید مطهری است و به همین دلیل شهید مطهری توانست یک موج معناداری در تولید محتوا در حوزه مسائل علمی موجی پیوسته و ادامه‌دار ایجاد کنند.

 سلیمی عنوان کرد: آثار شهید مطهری بعد از ۵۰ سال هنوز زنده است که به عمق مطالعاتی استاد شهید مطهری برمی‌گردد که از کلمات ائمه اطهار سیراب شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ارتباط تنگاتنگ شهید مطهری با اساتید برجسته‌ای مانند علامه طباطبایی، حضرت امام خمینی(ره) توانست یک تحولی خوبی را ایجاد کند که همیشه به دنبال دانش بودند که متاسفانه یک عده بخاطر کج فهمی و فاصله گرفتن از روحانیت، این استاد بزرگ را شهید و از ما گرفتند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعا چه نام‌گذاری مناسبی است که روز شهادت شهید مطهری را روز معلم نام نهادند. معلم یک چراغ فروزنده که پیوسته با نورافشانی خود عالم دنیا را نورانی می‌کند.

سلیمی با اشاره به اینکه معلمان با الگوگیری از شهید مطهری می توانند در شغل خود موفق باشند بیان کرد: معلم یکی عنصر فعال در عرصه علم است. 

سلیمی در پایان تصریح کرد: وقتی که امام خمینی رحمه‌الله فرمودند: «معلمی شغل انبیاست»، نشان‌دهنده جایگاه و رتبه معلم است. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار