رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-13 06:42 شماره خبر : 5040 https://diyareaftab.ir/short/N30G1 0
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان سرنوشت‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند و این عزت و منزلت را مرهون مجاهدت‌ھای خستگی‌ناپذیر معلم اسوه استاد شهید مطهری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ولی‌الله بیاتی در گفتگو با «فراهان خبر» ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: ۱۲ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، جهادگر عرصه تعلیم و تربیت که به عنوان روز معلم نامگذاری شده است، جایگاه معلم مقام انبیاء و اولیاء الهی است که کار تعلیم و تربیت را در جامعه انجام می‌دهند.

 وی افزود: در واقع معلمین انسان‌ساز هستند و جامعه را می‌سازند که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

بیاتی اظهار کرد: در روایات پیامبر گرامی اسلام و ائمه بزرگان دین و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به جایگاه معلم، مقام والایی را بیان کرده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان سرنوشت‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند و این عزت و منزلت را مرهون مجاهدت‌ھای خستگی‌ناپذیر معلم اسوه استاد شهید مطهری است.

بیاتی اظهار کرد: اما در جمهوری اسلامی ایران این افراد جایگاه خود را آن‌گونه که شایسته است پیدا نکردند و حمایت‌هایی که باید از سوی دولت‌مردان باشد، صورت نگرفته است.

وی گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی آموزش، تعلیم و تربیت و پرورش در جامعه باشد، باید وزارتخانه‌های دیگر هم در اجرای این امر خطیر دخیل باشند و همه حمایت کنند و این‌ها مسائل قابل بحثی است.

بیاتی با اشاره به حمایت‌های مجلس از معلمان اظهار کرد: کار قابل تحسین مجلس یازدهم رتبه‌بندی معلمان بود که از لحاظ معیشتی تا حدودی این مسئله جبران مشکلات صنفی و معیشتی این قشر شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه و مقام معلم در جامعه ما هنوز جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است، هم اولیای دانش‌آموزان هم مسئولان برای معلمان باید ارزش خاصی را قائل باشند و حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هفته معلم فرصتی برای معرفی زحمات معلمان و همه افرادی که برای تعلیم و تربیت زحمت می‌کشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار