رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-04 10:55 شماره خبر : 4865 https://diyareaftab.ir/short/ernjm 0
مدیرکل تعاون استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲ استان‌ها، استان مرکزی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ جمشید امیدی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته کار و کارگر ضمن تبریک به کارگران زحمت‌کش استان و کشور گفت: روند فراخوان و اطلاع‌رسانی برای انتخاب کارگر نمونه از تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ لغایت یک آذرماه ۱۴۰۲ انجام شده است که در نتیجه ۴۴۰ کارگر در ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد ثبت‌نام انجام شده و کمیته ارزیابی بر اساس ارزیابی‌های تشکیل و انجام شده که ۱۰۸ بازدید میدانی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: شاخص‌های مورد ارزیابی کارگر نمونه براساس اختراع نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی، میزان اشتغال، ایمنی و مسائل زیست محیطی انجام که از استان مرکزی کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در هفته کار و کارگر برنامه‌هایی نیز در نظر گرفته شده است که عبارت است از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی که قرار است ساعت ۱۲ امشب تعداد ۴۲ نفر برای دیدار اعزام خواهند شد و برگزاری نشست خبری با خبرگزاری‌ها که امروز در برگزار شد.

امیدی عنوان کرد: گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معزز شهدای کارگری استان و حضور منسجم و یکپارچه اعضای کمیته کارگری و کارگران با لباس متحدالشکل در نماز عبادی، سیاسی جمعه برگزار خواهد شد. همچنین برگزاری همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید و میز خدمت را هم خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در هفته کار و کارگر همایش ایمنی و بهداشت، برگزاری دوره آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بازدید دانش‌آموزی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری زنگ ورزش صبحگاهی برای کارخانجات، بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی و عیادت از بیماران و مراسم تجلیل از کارگران نمونه و گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان و نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با مسئولین استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در رابطه با وضعیت اشتغال استان مرکزی در سال ۹۶ گفت: وضعیت اشتغال در استان رشد خوبی را داشته که آمار شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۹ میزان ۴٫۲ درصد رشد داشته که در سال ۱۴۰۲ در استان مرکزی ۰/۸ درصد کاهش داشته است، همچنین ضریب پوششی بیمه تأمین اجتماعی معادل ۵۶٫۶ درصد نسبت به پایان سال ۱۳۹۹ با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۷۳ هزار نفر افزایش داشته است که تعداد بیمه شدگان اجباری در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ معادل ۷٫۱۷ درصد افزایش یافته است.  

امیدی در پایان تصریح کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان بهمن سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱، ۶٫۲۵ درصد که معادل ۱ هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است. براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲ استان‌ها، استان مرکزی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار