رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-09-27 22:20 شماره خبر : 2204 https://diyareaftab.ir/short/V0kK5 0
مشاور وزیر کشور:

مشاور وزیر کشور گفت: استان مرکزی الگوی اجرای طرح احیای نان کامل در کشور است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ «علی‌اکبر دُر» امروز در جلسه شورای سیاستگذاری نهضت ملی احیای نان کامل با حضور مشاور وزیر کشور در امور سلامت و نماینده وزیر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: استان مرکزی به عنوان یک استان پیشتاز، اجرای طرح احیای نان کامل را در دستور کار قرار داد و هم اکنون به عنوان الگوی در سطح کشور مطرح است.

 

مشاور وزیر کشور افزود: ترویج نان کامل باید بدون هزینه از جیب و سفره مردم صورت گیرد لذا یکی از الزامات مهم این طرح گسترده شدن دامنه نظارت بر توزیع و قیمت نان کامل است که دستگاه‌های مسئول باید به درستی این نظارت را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: در ترویج مصرف نان کامل، دو وجه دولت و مردم مورد توجه است که بخش دولتی باید با توجه جدی به فرهنگ‌سازی سلامت بسترهای لازم برای افزایش تولید و حمایت از مراکز فعال در پخت نان کامل را فراهم کند.

 

در، بیان کرد: در حال حاضر با وجود تولید ۱۳۰ میلیون تن مواد غذایی برای ۸۰ میلیون نفر گزارش‌هایی مبنی بر سوءتغذیه وجود دارد که نشان می‌دهد در حوزه کشاورزی مسئله تغذیه و نیازهای غذایی به درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

گفتنی است استان مرکزی پیشگام در تولید آرد و نان کامل استاندارد در کشور است و حدود ۹۰ نانوایی در استان، نان را با آرد کامل پخت و عرضه می‌کنند.

 

قرار دادن نان کامل و غنی به جای نان ناقص در سبد غذایی جامعه و تغییر سبک تغذیه از نان سفید به نان دارای سبوس و مواد مغذی، راهکاری تحول آفرین در تأمین امنیت و سلامت غذایی پایدار است.

 

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار