رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-10 14:53 شماره خبر : 4294 https://diyareaftab.ir/short/NgoX3 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ماه رمضان ماه اراده‌ها است، باید پدران و مادران هم اراده خود و فرزندانشان را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای بیت‌المقدس کلانشهر اراک گفت: اساس و کلید اصلی همان معرفت‌الله است، بحث معرفت خیلی میدان وسیعی دارد و هر کس خود را بشناسد قطعاً خدا را خواهد شناخت. 

امام جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر اظهار کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را پیش‌رو داریم، شب ضربت خوردن امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام است از این فرصتی که خدا برای ما قرار داده، استفاده کنیم و بهره بهتری ببریم. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: هفت روز مانده به آخر ماه رمضان بهترین فرصت برای جمع‌کردن توشه آخرت است و بهترین استفاده برای تقویت روحیه و اراده قوی است. یک اراده قوی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یک اراده قوی نیز مالک اشتر نخعی می‌شود.  

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماه اراده‌ها است که باید پدران و مادران هم اراده خود و فرزندانشان را تقویت کنند.  

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در رابطه با اعمال مشترک شب‌های قدر اظهار کرد: تلاوت قرآن، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن‌کبیر، قرآن به سر است، باید در این شب‌ها، مراسم سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام را حکیمانه برگزار کنیم. در این شب‌ها در حق همدیگر دعا کنیم که بسیار خوب است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: ۱۲ فروردین را پیش‌رو داریم، امام خمینی(ره) فرمود «نه یک کلمه کم‌تر و نه یک کلمه بیشتر جمهوری اسلامی ایران است».

امام جمعه اراک بیان کرد: همچنین در هفته پیش‌رو ۱۳ فروردین روز طبیعت را داریم که طبیعت بخشی از وجود ما است، باید به آن احترام گذاشت و از آسیب‌زدن به طبیعت جداً خودداری کنیم. از ریختن پلاستیک و زباله در طبیعت خوددداری کنیم که باعث آلوده‌شدن محیط زیست می‌شود.  

وی گفت: جمعه هفته آینده باید برای روز جهانی قدس آماده شویم. روز جهانی قدس، روز مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و استکبار جهانی و روز حمایت از مظلومین و مردم فلسطین و غزه است.  

امام جمعه اراک تصریح کرد: شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» است که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است و اشاره‌ای که ایشان دارند قطعاً می‌توان آن را عملیاتی کرد، البته باید از مصرف‌گرایی پرهیز کنیم. به‌عنوان نمونه می‌توان استان مرکزی و کلانشهر اراک تبدیل به تولیدکننده تلفن همراه کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی فناروی‌های بزرگی را در صنعت رقم زده و تنوع صنعت نیز در این استان بسیار گسترده است. وقتی که قادر به موشک‌هایی با آن پیچیدگی‌ها را در کشور داریم قطعاً می‌توانیم در انواع تکنولوژی‌ها پیش‌رو در جهان باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار