رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-15 08:50 شماره خبر : 5713 https://diyareaftab.ir/short/erJJ3 0
یادداشت؛

قیام انقلابی و مردمی ۱۵ خرداد حلقه پیوند روحانیت و مردم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار آفتاب؛ ام‌البنین کاظمی در یادداشتی ضمن تسلیت ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خردادماه نوشت: قیام ۱۵ خردادماه نقطه عطف تاریخ و مبدأ نهضت اسلامی است و همچنین قیامی قرآنی و اسلامی بود که شهادت‌طلبی مردم آن را پدید آورد.
پانزدهم خرداد در عین حالی که مصیبت بود، ولی برای ملت ایران مبارک هم بود که منتهی شد به امر بزرگ استقلال کشور و آزادی برای همه مملکت همچنین قیام ۱۵ خرداد حلقه پیوند روحانیت و مردم بود.

قیام انقلابی و مردمی ۱۵ خرداد سال ۴۲ دارای یک پیام بزرگ برای همه نظام‌های سیاسی بود و اینکه (الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم) که هیچ حکومتی با ظلم نمی‌ماند مگر با کفر شاید ماندنی باشد و این بیانگر این است که نظام ستم‌شاهی نظامی ظالمانه بود که سر انجام طومار حیاتش در هم پیچیده شد و این به‌جز حرکت مردمی میسر نبود.

ما امروز مرهون قیام ۱۵ خرداد هستیم امروز جمهوری ما به‌معنای واقعی مردمی است. این حقیقتی است که باید آیندگان هم آن را لمس کنند که جمهوری اسلامی از همه جهت مردمی است.

به گفته شهید جمهور آیت‌الله رئیسی امروز تکلیف ملی و دینی ماست که در قالب جهاد تبیین، ضمن بازخوانی و بازنمایی ابعاد شخصیتی امام‌خمینی(ره) و شهدای مظلوم این خرداد فراموش نشدنی در ترویج و تعمیق هر چه بیشتر پیام تاریخی این رویداد بکوشیم و اجازه ندهیم این نهضت عظیم مردمی با روایت‌های مجعول مخدوش و وارونه جلوه داده شود.
ملت بزرگ ایران سالروز قیام ۱۵ خرداد را که یوم الله است باید زنده نگه‌دارند و یاد و خاطره شهدای بزرگوار آن روز را گرامی بدارند.

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار