رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-09-23 09:53 شماره خبر : 2114 https://diyareaftab.ir/short/4ZPEQ 0
استاندار مرکزی بیان کرد:

استاندار استان مرکزی گفت: طرح شهریاران، مجموعه‌ای از اقدامات مهم، برجسته و ایده‌های شاخص از آحاد مردم است، که منجر به حل مسائل کشور می‌شود، که با ارزیابی در سطح ملی و استانی از ایده‌ها و اقدامات برتر تقدیر و حمایت می‌کند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، با تشریح طرح ملی «شهریاران» گفت: گفتمان دولت مردمی و مردمی‌سازی دولت، تنها یک شعار نیست، بلکه یک هدف قوی و روشن است که ذیل برنامه‌های دولت پیگیری می‌شود.

وی، ادامه داد: تجربه سال‌های اخیر به ویژه دهه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است هر کجا مردم در کنار خدمت‌گذاران خود در دستگاه‌های اجرایی و دولت بودند موفقیت‌های بسیار بزرگی حاصل شده است و گام‌های کوچک دولت، جز با همراهی و گام‌های بلند و بزرگ مردم به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

استاندار مرکزی، افزود: در سطح استان مرکزی مسائل متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی وجود دارد که لازم است آحاد مردم به ویژه نخبگان، فرهیختگان، سرآمدان، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی، گروه‌های مردمی وارد میدان شوند و در کنار مسئولان و خدمتگذاران خود قرار گیرند تا بتوانیم اقدامات بزرگ و مهمی را شکل دهیم و مسائل را از میان برداریم.

مخلص‌الائمه، تصریح کرد: مجموعه موانعی‌ که باعث می‌شود وضعیت موجود رضایت‌بخش نباشد و به فاصله تا وضعیت مطلوب «نظام مسائل» و به هر مانع «مسئله» گفته می‌شود و برای حل این مسائل تقاضا داریم مردم به میدان بیایند و کمک کنند تا مسائل به دقت شناسایی و راه مهار و حل این آن‌ها را با اولویت‌بندی دنبال کنیم.

وی، بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی طرح بزرگ «شهریاران» که ماه‌ها بر روی آن اندیشیده شده، توسط دولت ارائه گردیده است، لذا از آحاد مردم به ویژه جوانان اهل فکر و اندیشه دعوت می‌شود هر ایده‌ای برای حل مسائل خرد و کلان پیرامون خود دارند را در سامانه shahriaran.ir ثبت کنند.

استاندار مرکزی، در ادامه افزود: چنانچه از بهمن ماه سال ۹۷ اقدامی صورت گرفته که این اقدام در حل مسائل مؤثر بوده با صرف نظر از اینکه مسائل خرد یا کلان هستند نیز قابلیت ثبت در طرح ملی شهریاران را خواهد داشت.

مخلص‌الائمه، اضافه کرد: طرح شهریاران، مجموعه‌ای از اقدامات مهم، برجسته و ایده‌های شاخص است که منجر به حل مسائل کشور می‌شود که با ارزیابی در سطح ملی و استانی از ایده‌ها و اقدامات برتر تقدیر و حمایت کند.

وی، خاطرنشان کرد: طرح شهریاران قصد دارد که مردم را در چهار حوزه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت بیش‌از گذشته به میدان بیاورد و دولت نیز با مانع‌زدایی، تسهیل‌گری و پشتیبانی بتواند این طرح و ایده‌ها را گسترش و به مرحله اجرا برساند.

استاندار مرکزی، با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت ایده‌ها و اقدامات ۳۰ آذرماه است، گفت: مجدد از همگان در تمامی سنین و مشاغل، اعم از خانم‌های خانه‌دار، فرهنگیان، دانشگاهیان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دعوت می‌شود که اگر می‌توانند اقدامی را ناظر بر حل مسائل جامعه شکل دهند که یک پایه آن مردم و پایه دیگر دولت باشد، با ثبت ایده‌ها ما را در حرکت‌های پرشتاب دولت سیزدهم یاری کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار