رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 08:03 شماره خبر : 5132 https://diyareaftab.ir/short/e8kZl 0
معاون اقتصادی استاندار استان مرکزی عنوان کرد:

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار استان مرکزی گفت: مدیریت مصرف برق توسط کشاورزان استان مرکزی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسن میرزاخانی صبح امروز در جلسه هماهنگی مدیریت مصرف برق بخش کشاورزی گفت: ۷۰ درصد مصرف برق استان در بخش صنایع و کشاورزی است، کشاورزان با هدف مدیریت مصرف آب و برق در برنامه‌های ابلاغ شده مشارکت داشته باشند.

میرزاخانی با بیان اینکه شعار سال باید با بهره‌وری در تولید و مصرف محقق شود تاکید کرد: نقاط هدر رفت برق باید شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان رشد تولید منجر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از طرح بخشودگی هزینه انرژی مصرفی کشاورزان خبر داد و گفت: در صورت همکاری پنج ساعته کشاورزان در روزهای گرم همانند سال‌های گذشته مشمول دریافت پاداش بخشودگی مصرف کل ماه خواهند شد.

وی افزود: این طرح مشمول کشاورزانی است که، ساعت مجاز پروانه بهره برداری چاه آب آنها کمتر از ۱۹ساعت مطابق پروانه است.

 محمودی بیان کرد: همچنین کشاورزان با نصب سلول‌های خورشیدی معادل ۸۰ درصد ظرفیت مصرفی خود و تزریق آن به شبکه، مشمول اعمال مدیریت بار پنج ساعته نخواهد شد و انرژی تولیدی نیز مطابق ضوابط، خریداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی به موقع برای فعالیت‌هایی همچنون تغییر کشت بهاری و پاییزی تدوین برنامه مناسب برای استفاده بهتر از ظرفیت چاه‌های مشاع و برنامه ریزی برای تمدید به موقع پروانه چاه‌های آب کشاورزی از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه کنند.

همکاری حداکثری جهاد کشاورزی با توزیع برق جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده به کشاورزان و نصب مولد اضطراری ویژه پرورش ماهی و مرغداری‌ها از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار