رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-03 12:59 شماره خبر : 4857 https://diyareaftab.ir/short/46KDM 0
مدیرکل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد:

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: با توجه به افزایش جمعیت استان، نیاز ضروری است که کشتارگاه سنتی شهر اراک به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سید سعید میرنظامی امروز در جلسه پیگیری بهبود وضعیت کشتارگاه اراک در ساختمان شورای شهر اراک گفت: علیرغم تلاش‌های شهرداری و شورای کلانشهر اراک برای بهبود کشتارگاه که درخور تقدیر است، به دلیل فرسودگی و با وجود مشکلات بغرنج فاضلات کشتارگاه، حقیقتا کشتارگاه فعلی زیبنده کلانشهر اراک نیست.

وی ضمن اشاره به دومین جلسه شورای استاندارد استان در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت استان، نیاز ضروری است که کشتارگاه سنتی شهر اراک به کشتارگاه صنعتی تبدیل شود که با رعایت استانداردهای لازم، گوشت با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به مردم عرضه شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان موظف است علاوه بر ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل و وارداتی، نسبت به ارزیابی خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت است با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذی‌ربط اعلام کنند.

میرنظامی در پایان ضمن اشاره به لزوم وجود نگاه بلندمدت در ارتباط با کشتارگاه کلانشهر اراک، افزود: این که به یک باره بخواهیم کشتارگاه فعلی را تعطیل کنیم امکان پذیر نیست و باید به سمت یک کشتارگاه صنعتی برویم زیرا در این صورت حتی با وجود صرف هزینه زیاد برای این موضوع، تا اقدام درستی صورت نگیرد، فعالیت‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار