رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1402-12-26 09:57 شماره خبر : 4025 https://diyareaftab.ir/short/V1o8p 0
معاون میراث فرهنگی استان مرکزی:

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: شیرینی سنتی گوشفیل ویژه ماه مبارک رمضان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ثبت ملی شد.

حسین محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «دیار آفتاب»؛ گفت: شیرینی گوشفیل یکی از شیرینی‌های سنتی شهر اراک است که در تمام طول سال در قنادی‌های این شهر تولید می‌شود. قدمت تولید این شیرینی در شهر اراک را می‌توان با قدمت تاسیس این شهر یعنی حدودا ۲۰۰ سال برابر دانست.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: در نشست اخیر شورای ثبت میراث فرهنگی ناملموس ملی پیشنهاد ثبت این شیرینی از سوی استان مرکزی مطرح شد و با صلاحدید این شورا شیرینی گوشفیل در عرصه‌ای ملی به ثبت رسید.

محمودی ادامه داد: شناخت خواص موادغذایی سالم و طبیعی، هنر آشپزی سنتی، توجه به سلامتی اعضای خانواده و بسیاری از دیگر عناصر ارزشمند گذشته است که بخش عمده‌ای از میراث فرهنگی ناملموس یا معنوی غذایی ما را در گذشته تشکیل می‌داده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این برخی غذاها و شیرینی‌های سنتی استان مانند جوزغند نراق، مهارت و فن تهیه و پخت فتیروکسمه، شیوه سنتی پخت حلوای تبق ابراهیم‌آباد در فهرست ملی ثبت شده است.

شیرینی سنتی گوشفیل ثبت ملی شد
شیرینی سنتی گوشفیل ثبت ملی شد
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار