رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-06 07:17 شماره خبر : 4854 https://diyareaftab.ir/short/VW1D2 0
عضو هیئت‌مدیره شهرهای جدید خبر داد:

عضو هیئت‌مدیره شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: ۱۳ هزار متر مربع زمین با کاربری تجاری در شهر مهاجران موجود است که قابل بهره‌برداری در حوزهای مختلف است.

حمید کریمی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص آماده‌سازی شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از مردم شریف استان مرکزی در این دو شهر جدید ساکن هستند که با بهره‌برداری صحیح از زمین‌های موجود در اراضی شهری توانسته‌ایم بهترین شکل شهری را در اصول شهرسازی اجرا کنیم.

وی بیان کرد: پروژه‌ها در محله‌های ۳ و ۴ حدود ۷۰ درصد پیشترفت فیزیکی دارد و با وجود ساکنین در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران سرانه فضای سبز برای مالکین حدود ۸۰ متر مربع است، که چند برابر استانداردهای تعریف شده وزارت راه و شهرسازی است، لذا فوق العاده شهر بسیار مستعدی برای جذب سرمایه‌گذاری است، یعنی موقعیتی که شهر جدید امیرکبیر و شهر مهاجران دارد می‌توان بهترین بهره را حاصل کرد.


عضو هیئت‌مدیره شهر جدید امیرکبیر و مهاجران عنوان کرد: مشارکت دستگاه‌های مختلف و شهرداری‌ها و جذب سرمایه‌گذار در بحث بهره‌برداری بسیار متناسب است، لذا مجتمع پذیرایی و گردشگری یکی از طرح بسیار خوب و مستمری برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف خدماتی است لذا تمامی زیرساخت‌ها مثل آب، برق و گاز آماده و برای بهره‌برداری در امر ساخت مسکن در شهرهای جدید است.

کریمی افزود: شرکت عمران در دستور کار دارد از همه سرمایه‌گذاران به صورت عمومی درخواست مشارکت در بحث اقدام به سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید باشند لذا حدود ۱۳ هزار متر مربع زمین با کاربری تجاری در شهر مهاجران روبرو شهرداری موجود است که قابل بهره‌برداری در حوزهای مختلف است.  

وی اظهار کرد: تعدادی از زمین‌های مسکونی موجود در بحث جوانی جمعیت در قالب زمین‌های ۲۰۰ متری تحویل خانوادهای بالای ۳ فرزند داده خواهد شد که تعدادی دیگر از افرادی که تحویل زمین نشده‌اند در مراحل بعدی قرعه‌کشی، تحویل خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شهر جدید امیرکبیر و مهاجران تصریح کرد: ۷ هزار قطعه زمین به صورت ویلایی در شهر جدیدی امیرکبیر در حال بهره برداری است که تعدادی از این قطعات در حال اتمام کار و تحویل به مالکین است.

وی خاطر نشان کرد: در شهر جدید امیرکبیر محله ۲، ۳، ۴ و ۶ در قالب ساخت مسکن ۲ هزار و ۹۵۱  واحد در دست ساخت است که به صورت ویلایی و انفرادی تحویل داده خواهد شد لذا با جمعیت‌پذیری در شهرهای جدید کلیه زیرساخت‌های عمومی ساخته و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره شهر جدید امیرکبیر و مهاجران بیان کرد: یکی از عوامل مؤثر در جمعیت‌پذیری شهرهای جدید راه اندازی سیستم حمل و نقل عمومی است، لذا با جلساتی که برگزار شده است طرح جامعی در قالب تفاهمنامه بین راه‌آهن، شهرهای جدید تنظیم شده که مکتبات متعدی داشته‌ایم زیرا قرار شد ۵۰ درصد این تفاهمنامه را راه‌آهن تامین کند و مابقی را شهرهای جدید.

کریمی در خصوص زمان‌بندی آغاز راه‌اندازی خط ریلی در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران تصریح کرد: جلساتی در استانداری و فرمانداری برای ایجاد خط ریلی تشکیل شده، طرح ترافیک شهری انجام و احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرهای جدید کلید خورده امید است در مدت زمان بسیار کوتاه خط ریلی شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اجرا و قابل بهربرداری شود.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار