رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-20 12:45 شماره خبر : 5196 https://diyareaftab.ir/short/Vbrn0 0
مسئول علمی سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد:

مسئول علمی سازمان بسیج‌دانش آموزی سپاه روح‌الله گفت: مرحله نیمه‌ نهایی هفدمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پایا با رقابت ۷۵۰ دانش‌آموز در استان مرکزی برگزار شد.

درویشعلی روحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار‌آفتاب»؛ گفت: صبح امروز ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ استان در پایه ششم ابتدایی، متوسطه اول و دوم در قالب ۱۵۰ تیم پنج نفره به صورت گروهی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

مسئول علمی سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله، با بیان این‌که این رقابت با همکاری این سازمان و خانه ریاضی تهران برگزار شد اظهار کرد: این آزمون در رشته‌های علوم پایه، ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر و طرح‌های پژوهشی و کارآفرینی برای راه‌یابی دانش‌آموزان به مرحله کشوری و بین‌المللی اجرا شد.

وی افزود: لیگ علمی پایا را می‌توان بزرگ‌ترین رقابت گروهی بین‌المللی علمی میان دانش‌آموزان در کشورهای جهان اسلام دانست که چندین سال است دانش‌آموزان مقاطع مختلف برای ارتقاء مهارت‌های خود در این زمینه در این لیگ شرکت می‌کنند.

روحی تصریح کرد: هدف از اجرای این لیگ ایجاد علاقه در دانش‌آموزان به علوم مختلف و توانایی حل مسئله به صورت گروهی و تعاملی است.

مسئول علمی سازمان بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله ادامه داد:  از دیگر اهداف برگزاری لیگ بین‌المللی پایا، ایجاد تفکر خلاقانه و استدلالی در دانش‌آموزان، شکوفا کردن هوش و استعداد نهفته، ارزیابی میزان مهارت درحوزه علوم مختلف، یادگیری نحوه تعامل گروهی و استفاده از تفکرات یکدیگر است.

انتهای خبر/

رقابت ۷۵۰ دانش‌آموز در لیگ علمی بین‌المللی «پایا»
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار