رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-01 12:27 شماره خبر : 290 https://diyareaftab.ir/short/Ng8z4 0
رزمنده دوران دفاع‌مقدس در گفتگو با «دیار آفتاب»:

رزمنده دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و ایثارگران باید پلی میان جوانان و شهدا باشند، تا خاطرات رزمندگان، ایثارگران و وصیت‌نامه شهدا و اتفاقات دوران دفاع‌ مقدس را به نسل جوان منتقل کنند.

ابراهیم نصیری، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوان‌های امروز، یکی از وظایف مهم رزمندگان و ایثارگران جبهه‌های جنگ است.

وی، ادامه داد: اگر از دوران دفاع مقدس و جنگ فاصله بگیریم فرهنگ ایثار و شهادت نیز در جامعه کمرنگ می‌شود بنابراین رزمندگان و ایثارگران جبهه‌های جنگ وظیفه دارند تا فرهنگ ایثار، شهادت، اسارت و گذشت را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

رزمنده دفاع مقدس، بیان کرد: باید دوران جنگ و همچنین ایثارگری‌های مدافعین حرم، امنیت و سلامت به قشر جوان میهن اسلامی ایران انتقال داده شود.

نصیری، با اشاره به وظیفه سنگین رزمندگان و ایثارگران جبهه‌های جنگ در انتقال پیام دفاع مقدس به جوانان نسل آینده، خاطر نشان کرد: باید وقایع دوران جنگ برای جوانان بازگو شود زیرا آرامش، آسایش و امنیت امروز جامعه را مدیون رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس هستیم.

وی، عنوان کرد: جوانان تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند اما برای فرهنگ سازی در حوزه شهادت و ایثار کم کاری شده است.

رزمنده دفاع مقدس، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: «ایثار و شهادت یک گنجینه تمام نشدنی است»، بنابراین باید خاطرات جنگ و دوران اسارت را به نسل جوان انتقال دهیم.

نصیری، ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس ابتدا باید به بازگویی و انتقال خاطرات دوران دفاع مقدس بپردازند و سپس جوانانی که نیاز به فرهنگ و اطلاعات ایثار و شهادت دارند را شناسایی کنند.

وی، گفت: خاطرات دوران دفاع مقدس را باید در محافل اجتماعی، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها بازگو کرد تا مردم از وقایع دوران جنگ مطلع شوند و با توجه به اینکه از فرهنگ ایثار و شهادت دوران جنگ دور شده‌ایم، بنابراین بازگویی این خاطرات در جامعه نیاز است.

رزمنده دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران باید پلی میان جوانان و شهدا باشند و خاطرات رزمندگان، ایثارگران و وصیت نامه شهدا و اتفاقات دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنند زیرا نسل جوان مشتاق به شنیدن این صحبت‌ها است.

نصیری، افزود: نسل جوان درواقع نسل مدافعان حرم، امنیت، سلامت و مدافعان مرزهای کشور هستند که برای دفاع از ایران اسلامی به میدان رهسپار می‌شوند.

وی، خاطر نشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب باید همواره سرلوحه کارها و الگوی جوانان باشد زیرا نصحیت‌های ایشان همیشه به سود و منفعت جامعه است.

رزمنده دفاع مقدس، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «جنگ و ایثار یک دانشگاه تمام نشدنی است و یک فرهنگ عظیم و غنی است» بنابراین باید این فرهنگ سازی انجام شود و به نسل جوان انتقال داده شود.

نصیری، در پایان تصریح کرد: میانگین سنی ایثارگران حدود ۵۰ الی ۶۰ سال است که باید کتاب‌هایی از خاطرات این عزیزان در حوزه ایثار و شهادت نوشته شود، تا برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

اننهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار