رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-05 11:11 شماره خبر : 4898 https://diyareaftab.ir/short/4Qv21 0
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه شکست آمریکا در طبس نصرت الهی بود گفت: نصرت الهی همواره در طول ۴۵ سال گذشته در برابر قدرت‌های شیطانی و بسیار جنایت‌کار و قوی از نظر امکانات ظاهری پیروز بوده است.

محمد جواد یاری به‌مناسبت سالروز عملیات طبس در گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» گفت: اساساً استبداد و استعمار دو روی سکه هستند و برای رسیدن به اهداف خودشان دست به هر اقدامی می‌زنند.

وی بیان کرد: وقتی در کشور یک دیکتاتوری وجود داشته باشد که مورد حمایت و منصوب استکبار باشد و به نفع دشمن پیش می‌رود کما اینکه خود محمدرضا پهلوی می‌گفت در برابر آمریکایی‌ها من یک عروسک خیمه شب بازی بودم که نخ‌های آن را آمریکایی‌ها می‌کشیدند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب برای براندازی انقلاب اقدام کردند چون در مهمترین منطقه جهان ارتباط خودشان را از دست داده بودند و با یک حکومت ملی و دینی مواجه شدند لذا نمی‌خواست زیر سلطه و تسلیم آنها باشند.

یاری افزود: ناامنی‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب توسط جنایتکاران، مجاهدین و فدائیان شروع شد و به بحث‌های تجزیه‌طلبی، جنگ، تحریم و فتنه‌های مختلف رسید و یکی از مسائل مهم منطقه حادثه معروف طبس بود.

وی در خصوص حادثه به یاد ماندنی طبس و جنایات آمریکا علیه ایران تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواستند به بهانه اینکه گروگان‌های که ایران گرفته آزاد کنند طراحی بسیار حرفه‌ای که نزدیک یک سال برنامه‌ریزی شده بود و در چند کشور مثل مصر اجرا کنند، لذا پیشرفته‌ترین هواپیما و کارکشته‌ترین خلبان‌ها را به کار گرفتند تا بتوانند در طبس به‌سمت تهران حمله کنند و مقرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌ویژه بیت امام(ره) را منهدم کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکای جنایت‌کار و هم دستانش می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند لذا از طرفی هم در سال ۵۹ موقعیت ایران شرایط خاصی بود و امکانات از نظر تخصصی مثل رادارهای نقطه‌ای و شناسایی هوایی نداشتیم.

یاری گفت: دشمنان ملت ایران آمریکای جنایت‌کار هواپیماها را به‌راحتی وارد ایران کردند لذا سیستم راداری نداشتیم که کشف کنیم و تمام مردم ایران در خواب و بی‌خبر بودند، دشمنان وارد طبس شدند و چند ماه قبل با پیش‌بینی هواشناسی در قضیه طبس که از نظر آب و هوایی طوفان، باران و سیل در منطقه طبس نخواهد آمد.

وی بیان کرد: رصد لحظه‌ای دشمنان برای ورود به خاک ایران حدود ۳۰ تا ۴۰ روز قبل را بررسی کردن که در طبس در آن زمان آیا پدیده خاص جوی داریم یا نه، این‌گونه پیش‌بینی و مدیریت کردند و وارد طبس شدند.
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مردم ایران یک انقلابی را برای خدا انجام داده بودند، خداوند فرموده بود که اگر ملتی برای یاری دین من گامی بردارد روی نصرت الهی حساب باز کند و همین هم شد یعنی باعث شد که طوفان شن شکل بگیرد و آمریکایی‌ها شکست بخورند.

یاری افزود: نصرت الهی همواره در طول ۴۵ سال گذشته در برابر قدرت‌های شیطانی و بسیار جنایت‌کار و قوی از نظر امکانات ظاهری پیروز بوده است و تا زمانی که این حرکت در راستای دین خدا و توحید رو به جلو گام برمی‌دارد نصرت الهی شامل حال بندگان خدا خواهد شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار