رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-27 08:18 شماره خبر : 205 https://diyareaftab.ir/short/eR3XV 0
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل با بدعهدی‌ها و زیاده خواهای، تروئیکای اروپایی و آمریکا، خروج از معاهده عدم اشاعه (ان پی تی) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دستور کار ایران خواهد بود.

علیرضا سلیمی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص بیانیه گستاخانه و زیاده خواهانه تروئیکای اروپایی و آمریکا در نشست فصلی شورای حکام سازمان ملل، اظهار کرد: موضوع برجام یک قرارداد و توافقنامه نیم‌بند بود، که به جدیت می‌توان گفت، ایالت متحده آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا به همین توافقنامه نیم‌بند نیز عمل نکردند.  
وی، در خصوص عمل نکردن کشورهای اروپایی و آمریکا به توافقنامه خود با ایران، گفت: طرفی که در این قرارداد به وعده خود عمل نکردند ایالت متحده آمریکا بود که در زمان ترامپ ابتدا به توافقات خود عمل نکرد و بعد از آن با پاره کردن توافقنامه برجام از آن خارج شد.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی‌ها نیز به‌صراحت اعلام کردند اکنون زمان برداشتن تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران نیست و همین امر نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه اروپایی‌ها بلکه سازمان‌های زیر مجموعه آنها به تعهدات و معاهدات خود پایبند نبودند.  
سلیمی در خصوص تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در مقابل این تحریم‌ها، این بدان معنا نیست که دست جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها خالی است بلکه دست‌پر و دست برتر در توافقنامه برجام را ایران در اختیار دارد.  
وی افزود: در مقابل این بدعهدی‌ها، خروج از معاهده عدم اشاعه (ان پی تی) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دستور کار ایران خواهد بود.  
عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: این‌گونه نیست که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دچار بن‌بست شده باشد، بلکه ایالت متحده امریکا و اروپایی‌ها تبعات این تصمیمات نابخردانه خود را خواهند دید و پاسخ جمهوری اسلامی در مقابل هرگونه اقدامی که آمریکا و اروپایی‌ها انجام بدهند، پاسخی سخت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار