رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-10 15:00 شماره خبر : 4296 https://diyareaftab.ir/short/Vd0XR 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: امام علی(ع) در محراب مسجد به‌خاطر برقراری عدالت به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: لیالی قدر شب با فضیلت که نظیر و معادل ندارد و شب قدر بهتر از هزار ماه بوده که ثواب یک عمل در این شب برابر با 83 سال از عمر انسان است.

وی با اشاره به فضیلت شب قدر افزود: در شب قدر ملائک به زمین نزول می‌کنند و مقدرات انسان در شب قدر مشخص می‌شود.

سوری اظهار کرد: شب قدر در بین این سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم مجهول است و در روایت داریم در این شب‌ها عافیت از خدا بخواهید. 

امام جمعه فرمهین گفت: در شب قدر احیاء در مساجد سفارش شده و ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) به فضیلت این شب‌ها افزوده است و عیار ماه مبارک و شب‌ قدر را بالا برده است.

وی گفت: حضرت علی(ع) در محراب مسجد به‌خاطر برقراری عدالت به شهادت رسید. ایشان میراث‌دار خلافت جعلی قبل از خود بود که در این حکومت هیچ چیز بر اساس ملاک قرآن و اسلام نبود و کسانی بر مسند خلافت بودند که فضل و بخشش بی اساس و پایه می‌کردند.

سوری با اشاره به تقارن روز طبیعت و شهادت مولا امیرالمؤمنین(ع) گفت: انتظار است که مؤمنین حرمت شهید رمضان را حفظ کنند و این روز منجر به فحشا و منکر نشود.

وی با اشاره به روز جمهوری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی برکات زیاد دارد و این هنر انقلاب بود که بُت ظلم و ستم را شکست و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشت.

سوری اظهار کرد: یک معجزه بود که ملت ایران بی عدِّه و عُدّه حکومت سراسر ظلم شاهنشاهی را به ید الهی از بین بردند.

امام جمعه فرمهین گفت: آمریکا قبل انقلاب بر اساس پایش‌هایی که داشتند، مدعی بود که خطری حکومت پهلوی را تا ۱۰ سال آینده تهدید نمی‌کند اما با آتش‌زدن سینما رکس آبادان نفرت مردم افزون شد و همین مردم با دست خالی و شعار الله اکبر حکومت شاهنشاهی را نابود کردند.

وی افزود: با حکومت مردمی، ایمان اسلامی و راهبری امام بزرگوار سبب شد تا این انقلاب اسلامی بتواند حکومت پهلوی را از سر راه بردارد.

سوری بیان کرد: خود شاه پهلوی اقرار می‌کرد که اختیاری ندارم اما عده‌ای از خدا بی‌خبر بدون اطلاع به واسطه تحریک دشمن حکومت سراسر فساد پهلوی را تطهیر می‌کنند اما نمی‌دانند که حکومت پهلوی نجس‌العینی است که تطهیر آن بیشتر نجاست آن را پخش می‌کند.

وی گفت: مهمانان نوروزی حرمت ماه رمضان را داشته باشند و در ملاعام روزه‌خواری نکنند و همچنین حجاب را حفظ کنند.

سوری افزود: سوغات مسافران نوروزی باید صلح آرامش باشد، نه برهنگی، مؤمنین هم در برابر بی‌بندوباری‌ها بی‌تفاوت نباشند و تذکر دهند تا توطئه دشمن که تخریب بنیان خانواده‌ است را نقش‌برآب کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار