رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-27 13:31 شماره خبر : 219 https://diyareaftab.ir/short/4OrJN 0
هم‌زمان با هفته وحدت؛

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد استان برگزار می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام خلیلی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت، گفت: اتحاد مسلمین کانونی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوع در گفتمان انقلاب اسلامی است تا آنجا که، امام خمینی (ر) از آن به‌عنوان "واجب الهي، امر مقدس و ضرورتي عقلي و شرعي" نام می‌برد و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) آن را "مسئله‌ای استراتژیک"  معرفی نموده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این شورا به‌عنوان سیاست‌گذار رسمی برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، با محورت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری گروه‌های مردمی و هیئتت مذهبی و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی تلاش دارد تا تمام هم و غم خویش را با هم‌افزایی مشترک در جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم و مناسبت‌های هفته وحدت به کار ببندند.

وی افزود: برگزاری جشن‌های محله محور در بوستان‌ها و مساجد، برگزاری مراسم مذهبی در هیئتت مذهبی و بقاع متبرکه، محافل انس با قرآن، تکریم حافظان و قاریان کلام‌الله مجید، اجرای نمایش  صحنه‌ای و تئاترهای خیابانی، اجرای برنامه‌های تبیینی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی مواکب در خیابان‌ها و اماکن عمومی و... را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته وحدت است.

محمدرضا ناظری مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: باید از ظرفیت هفته دفاع مقدس، بازگشایی مداری و هفته وحدت برای تزریق روحیه نشاط و شورآفرینی در جامعه نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: تبیین، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی توده مسلمانان و آحاد جامعه نسبت به توطئه و تفرقه‌انگیزی دشمنان و لزوم توجه به وحدت و انسجام باید در جشن‌ها و برنامه‌های این هفته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار