رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-30 06:18 شماره خبر : 4762 https://diyareaftab.ir/short/V5gjQ 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: از دی‌ماه سال تحصیلی جاری، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پاکت شیر بین دانش‌آموزان استان مرکزی توزیع شده است.

حسین مولوی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ با توجه به عزم دولت سیزدهم مبنی بر توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان، گفت: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ مقرر شد که توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان مرکزی شروع شود اما با وجود برخی از مشکلات، تحقق این امر به دی‌ماه سال تحصیلی جاری موکول شد.

وی افزود: در این طرح بنا بر این بود که ۷۰ وعده شیر بین دانش‌آموزان توزیع شود، اما با وجود به تأخیر افتادن این طرح و شروع آن از دی‌ماه، ۵۰ وعده شیر برای هر دانش‌آموز تخصیص داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: تا به الآن ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار پاکت شیر بین دانش‌آموزان پایه ابتدایی استان مرکزی توزیع شده است.

مولوی عنوان کرد: اهمیت و ارتقاء سلامتی، پیشگیری از بیماری‌ها و سو تغذیه، ترویج فرهنگی استفاده از شیر در سبد خانوارها، رشد جامعه، افزایش توان جسمی و ذهنی دانش‌آموزان و افزایش سلامت عمومی دانش‌آموزان و جامعه، از اهداف توزیع شیر رایگان در بین دانش‌آموزان است.

وی اظهار کرد: در هر نوبت از توزیع شیر بین دانش‌آموزان، ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر به هر فرد داده می‌شود، که در این طرح سهم هر فرد ۱۰ کیلوگرم شیر است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار