رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-02 13:05 شماره خبر : 2295 https://diyareaftab.ir/short/4LXP0 0
استاندار استان مرکزی:

استاندار استان مرکزی گفت: با دستور رئیس‌جمهور به وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد، واگن‌های مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های واگن‌سازی داخلی تامین شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه، صبح امروز در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، گفت: نظام آموزش عالی و متوسط کشور، نظام مطلوبی برای تأمین نیروی کار نیست، دارای یک پیچیدگی است به این صورت که حجم تحصیلی در رشته تجربی بیشتر از رشته ریاضی است.

وی، در رابطه با فارغ‌التحصیلان رشته‌های تجربی و ریاضی، افزود: تعداد دانش آموزان فارغ‌التحصیل در رشته تحصیلی تجربی بیشتر از رشته تحصیلی ریاضی است ولی در دانشگاه رشته‌های مربوط به تجربی کم و تعداد متقاضی این رشته اندک است ولی در نقطه مقابل آن رشته ریاضی تعداد فارغ التحصیلان کم در مقابل رشته‌های دانشگاهی بسیار است که نتیجه این عملکرد باعث می‌شود دانشگاه‌ها قادر به تأمین نیروی متخصص موجود در بازار باشد.

استاندار استان مرکزی، بیان کرد: فرهنگ کار در کشور به‌گونه‌ای است که بیشتر مردم به‌دنبال کار دولتی و استخدام در شرکت‌های دولتی هستند.

مخلص الائمه، ادامه داد: در رابطه با اینکه نیروی کار به دلایلی متقاضی انتقال به یک واحد اقتصادی جدید باشد و بایستی واحد اقتصادی جدید به‌منظور به خدمت گرفتن نیروی کار متخصص و ماهر و آموزش دیده مبلغی تحت عنوان هزینه آموزش به واحد اقتصادی ابتدایی پرداخت نماید، پیشنهاد خوبی است و بهتر است در شورای گفتگو این مسئله حل شود و همه شرکت‌های بزرگ استان نیز موظف هستند طی بخشنامه‌ای این قانون را رعایت کنند.

وی، در رابطه با بحث بورسیه نیروی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این ایده بسیار خوبی است و تشکر و قدردانی می‌کنیم از شرکت‌هایی که این اقدام را انجام داده‌اند و بعد از سال‌ها مجدداً شرکت‌ها وارد فاز گرفتن بورسیه از دانشگاه‌ها شده‌اند.

استاندار استان مرکزی، اظهار کرد: با همت مدیران و کارگران شرکت هپکو، امروز شاهد رونمایی از بزرگ‌ترین محصول ساخت داخل در حوزه ماشین آلات معدنی شرکت هپکو و کشور را هستیم.

وی، در خصوص تأمین واگن‌های مترو در تهران، تصریح کرد: تأمین واگن مترو در تهران که طی قرارداد با یک شرکت چینی بود، این قرارداد مربوط به سنوات گذشته بوده و طی پیگیری‌های متعددی از مراجع مختلف و جلسات زیاد و با دستور رئیس‌جمهور به وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت اخذ و ابلاغ شد که تقاضای واگن‌های مترو و عمدتاً مربوط به شهرداری تهران، بین همه شرکت‌های واگن سازی در کشور به نسبت متناسب و صحیح از جمله شرکت واگن سازی مپنا اراک توزیع شود.

واگن‌های مورد نیاز از داخل تأمین می‌شود

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار