رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 11:54 شماره خبر : 5167 https://diyareaftab.ir/short/4xJvG 0
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی:

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: تربیت نیروهای انسانی متعهد و کارآمد، پایه‌گذار پیشرفت، توسعه و امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ وجیه‌الله پارسا، امروز در مراسم دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان مرکزی، ضمن خیر مقدم به حضار و مدیران استانی و روسای دانشگاه‌ها گفت: استان مرکزی با بیش از ۲۵ درصد مفاخر سطح کشور به عنوان استان مفاخر معروف و معرفی شده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی با توجه به تنوع صنایع و تولیدات صنعتی می‌توان به جرأت بگوییم یکی از چهار قطب صنعتی در کشور است.  

وی افزود: استان مرکزی دارای ۶۰ مرکز دانشگاهی در سطح استان است شامل ۹ مرکز دولتی، ۱۱ مرکز پیام نور، ۹ مرکز علمی کاربردی و ۱۹ مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و چهار مرکز فنی حرفه‌ای و چهار موسسه غیر انتفاعی در سطح استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ هزار دانشجو در سطح استان مرکزی در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که به نسبت جمعیت ۴۵ درصد خانم و ۵۵ درصد آقایان هستند و بیش از ۲هزار عضو هیئت علمی فعال در دانشگاه‌ها در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

پارسا بیان کرد: تربیت نیروی انسانی برای برطرف کردن نیازهای اجتماعی و اقتصادی یک امر ضروری و امروزی برای کشور است و ضرورت و اهمیت آموزش‌های مهارتی بر کسی پوشیده نیست به دلیل اینکه با تربیت نیروهای انسانی متعهد و کارآمد، پایه‌گذار پیشرفت، توسعه و امنیت کشور هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی دارای چند مرکز آموزشی از جمله مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پسرانه امیرکبیر، مرکز آموزش دخترانه اطهر واقع در منطقه سردشت اراک، آموزشگاه آموزش پسرانه دکتر حسابی که واقع در شهر اراک است. در شهرستان آشتیان که دارای رشته گرافیک، کامپیوتر، طراحی و حسابداری که انشالله در پاییز پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار