رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/08 Saturday - 2024 27 April السبت ، 18 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-08 05:17 شماره خبر : 4208 https://diyareaftab.ir/short/Vd0ZR 0
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار سال نیاز به اراده جدی، همت عالی و انسجام ملی دارد.

علیرضا سلیمی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در رابطه با شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، گفت: مسیر برای حل کردن مشکلات اقتصادی کشور با ورود مردم و مردم‌سازی اقتصاد میسر می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی است، همین عامل باعث شده فعالیت‌های اقتصادی و بخشی عظیمی از آن که مزیتی برای کشور ندارد، چالش‌های فراوانی را برای فعالین اقتصادی ایجاد کرده است.

وی افزود: این چالش‌ها آسیب‌های جدی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کند که با ورود مردم به فعالیت‌های اقتصادی باعث می‌شود که هزینه‌های فعالیت‌های اقتصادی به شدت کاهش پیدا کند و از طرفی نیز باعث ایجاد ظرفیت‌های جدیدی در حوزه اقتصادی شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چاره‌ای جز مردمی‌سازی اقتصاد در کشور نداریم، دولت نیز باید با ورود مردم به فعالیت‌های اقتصادی، اصل ۴۴ را به صورت جدی اجرایی و عملیاتی کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه واگذاری‌ها در پاره‌ای از موارد که مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب بوده واگذاری‌های جدی و حقیقی نبوده که این عامل آسیب‌زا است.

وی عنوان کرد: بنابراین باید فعالیت‌های اقتصادی دولت و شرکت‌های شبه‌دولتی و همچنین شرکت‌های خصولتی کمتر شود و اجازه فعالیت‌های اقتصادی را به مردم بدهند زیرا هر ساله در مجلس بخش عظیمی از بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص پیدا می‌کند که نباید این اتفاق رخ دهد زیرا عمده شرکت‌های بزرگ دولتی زیان‌ده هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مسیر اشتباه باید هر چه سریع‌تر رفع و برای ورود مردم به فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها نیز اصلاح شوند زیرا بانک‌ها امروز تجاری هستند و در کارهای توسعه‌ای فعالیت ندارند، باید منابع خود را در اختیار مردم برای تولید قرار دهند و اگر بانک‌ها ریل‌گذاری‌های خود را عوض کنند، در حوزه رکود و تورم توفیق‌های معناداری را مشاهده خواهیم کرد.

سلیمی گفت: باید جهشی در حوزه بهره‌وری ایجاد شود زیرا منابع انسانی کشور به هدر می‌رود که با ورود این منابع به بازار تولید شاهد شکوفایی خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: تحقق شعار سال نیاز به اراده جدی، همت عالی، انسجام ملی و تصمیمات شجاعانه دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار