رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-09 21:09 شماره خبر : 475 https://diyareaftab.ir/short/VwxzN 0
مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور خبر داد:

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور گفت: ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوایی را با رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی، در کشور بومی سازی کرده‌ایم.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ میرسعید صفی‌نیا، عصر امروز در آیین رونمایی از اولین دستگاه ضدیخ پاش هواپیما در اراک، گفت: خرسند هستم که ما در این دوران به بسیاری از فناوری‌ها، تکنولوژی‌ها و دانش‌هایی که می‌خواستیم، دست پیدا کرده‌ایم.

بومی‌سازی ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوایی

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی کشور افزود: ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوایی را با رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی، در کشور بومی سازی کرده‌ایم.

بومی‌سازی ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوایی

صفی‌نیا، در رابطه با این محصول تولید شرکت لجور، در پایان تصریح کرد: دستگاه ضدیخ پاش هواپیمای شرکت لجور، تولید داخل است که هزینه تمام شده این دستگاه حدود ۱۵ میلیارد تومان است، در صورتی‌که وارد کردن این دستگاه مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور داشت. انتهای پیام

بومی‌سازی ۷۵ درصد از تجهیزات صنعت هوایی

وی، در خصوص حمایت از تولیدات داخلی، بیان کرد: باید به سمت تولیدات بالاتر، بهتر و مطابق با استانداردهای بین‌المللی پیش برویم و امروز طی بازدیدی که از فرودگاه اراک داشتیم مقرر شد تجهیزات الکتریکال، مکانیکال و ترمینالی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به فرودگاه اراک اختصاص پیدا کند که از جمله این تجهیزات می‌توان به هواساز، موتور برق و ژنراتور اشاره کرد که استاندار مرکزی نیز قولی مبنی بر سرمایه‌گذاری بیشتر در فرودگاه اراک داده‌است.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار