رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 13:20 شماره خبر : 5146 https://diyareaftab.ir/short/ern0Z 0
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گفت: بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان برای انرژی صرف می‌شود که رقم بزرگی است و نباید به بهانه قیمت‌های اندک قبض‌های خانگی، بیش‌از اندازه انرژی مصرف کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ عباس علی‌آبادی، صبح امروز، در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران، که در کلان‌شهر اراک، با هدف تبیین دستاوردهای علمی و پژوهشی در استان و کشور و همچنین جایگاه مهندس مکانیک در تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: با علم و تلاش بی‌وقفه دانشجویان و متخصصان کشور، ایران سازنده افتخارآمیزترین محصولات جهان شده‌ است که علاوه‌بر استفاده از آن در صنایع گوناگون داخلی، صادرکننده این محصولات به دیگر نقاط جهان است.

وی افزود: امروزه کشور ایران در دنیا صاحب فناوری ویژه و عظیمی است که در جهان شناخته‌ شده است و با وجود همه‌ی تحریم‌های اعمال شده بر جمهوری اسلامی از سوی مستکبران جهانی، توانسته‌ایم دارای بالاترین ظرفیت تولید و قدرتمند‌ترین دانش در صنایع از جمله مکانیک باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در صورتی جهش تولید خواهیم داشت که با مشارکت مردم باشد، فلذا باید مسیر تولید را جذاب کنیم که علاوه‌بر از بین بردن مانع در مسیر تولید، ذوق مردم هم در این راه افزایش یابد.

علی‌آبادی عنوان کرد: با پیوستن مردم استان مرکزی در عضویت نهادهای مالی کنسرسیوم، مشارکتشان در پروژه‌های بزرگ صنعتی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: همه ما در قبال محیط زیست متعهد هستیم، فلذا مهندسان مکانیک کشور با ارائه طرح و نظریات چاره‌ساز، معضلات کم‌بود آب و آلودگی هوای شهرهای کشور را حل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین چالش‌هاش کلان‌شهر اراک، آلودگی هوا است که با انجام اقدامات مهندسی می‌توان از میزان این آلودگی کاست، به همین خاطر باید تمام اتوبوس‌های درون‌شهری اراک برقی و سازوکاری برای برقی شدن اتومبیل‌های شخصی ایجاد شود.

علی‌آبادی تصریح کرد: باید انرژی‌های تجدیدپذیر جای سوخت‌های فسیلی را بگیرند زیرا برگشت‌پذیرند.

وی بیان کرد: با توجه به این که یکی از پر مصرف‌ترین کشور در انرژی هستیم، باید در مصرف انرژی صرفه‌جوری کنیم و انرژی که برای نسل‌های آینده هست را بی‌دلیل و بی‌رویه مصرف نکنیم.

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت عنوان کرد: بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان برای انرژی صرف می‌شود که رقم بزرگی است و نباید به بهانه قیمت‌های اندک قبض‌های خانگی، بیش‌از اندازه انرژی مصرف کنیم.

علی‌آبادی اظهار کرد: دانشجویان و متخصصان طرح و ایده بدهند که آب و هوای شهر اراک پاک شود، آلودگی‌های نیروگاه کاهش یابد و مشکل کم‌آبی اراک را برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دنیا فکر می‌کرد، ما نمی‌توانیم با کشورهای جهان تجارت کنیم، بیش‌از ۲۲۰۰ بازرگان مطرح و سرشناس جهانی برای تجارت با جمهوری اسلامی ایران پذیرش شدند و قراردادهای تجاری بین ایران تجار دیگر کشورها انعقاد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر شرکتی که از مسیر خلاقیت بتواند کالا تولید و صادر کند، ارز تولیدی حاصل از تجارت‌خود ازآن خودش است.

علی‌آبادی بیان کرد: انسان دارای مقام والای روحانی خداست که می‌توتند همه ابزارها را برای زندگی بهتر و رسیدن به معرفت بیشتر به کار بگیرد، نه این که نگران که ربات‌ها بر زندگی ما چیره شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار