رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-30 14:38 شماره خبر : 4783 https://diyareaftab.ir/short/NgokR 0
استاندار مرکزی خبر داد:

استاندار مرکزی گفت: با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال با قاطعیت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با بیان اینکه انتظار از وزارت نیرو این است، مصرف برق مشترکین با جدیت بیشتری رصد شود زیرا مبلغ هنگفتی برای یارانه انرژی در کشور هزینه می‌گیرد و اقدامات در حوزه مبارزه با رمز ارزهای دیجیتال با حساسیت بالا مورد تاکید و دستور کار ویژه باید قرار گیرد.

 

وی با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر رشد تولید در کشور گفت: برق زیر ساخت زیرساخت هاست و باید انرژی در خدمت صنعت و کشاورزی قرار بگیرد.

 

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق دغدغه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: رویکرد در بحث مبارزه با قاچاق صرفاً مقابله‌ای نیست بلکه باید فرهنگِ نه به کالای خارجی و قاچاق را جا بیندازیم.

 

وی با بیان اینکه روند مبارزه با قاچاق کالا در استان روند روبه رشد و موفقی است، افزود: توجه به اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از قاچاق باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: هر کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور نشود به اقتصاد کشور ضربه و آسیب‌های فراوان می‌زند و استان مرکزی به دلایل استراتژیکی تاثیر بسزایی در مبارزه با قاچاق کالای کشور دارد.

 

بهنام نظری با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال و رشد تولید، افزود: ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در سال گذشته در استان کشف شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: از برنامه‌های مهم این شرکت، با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز و برخورد قانونی با افراد متخلف است.

 

محمود محمودی بیان کرد: ۱۷ هزار دستگاه ماینر تاکنون در استان شناسایی و جمع آوری شده است که بار مصرفی آنها معادل ۴۸ مگاوات به میزان ۵ درصد پیک بار مصرفی و معادل برق مصرفی سه شهر تفرش، آشتیان و کمیجان بوده است.

 

محمودی گفت: شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی با جدیت ادامه دارد و انتظار است شهروندان در صورت اطلاع، مراتب را با شماره‌گیری سامانه ۱۲۱ اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق و یا شماره همراه ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار