رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 15:07 شماره خبر : 5211 https://diyareaftab.ir/short/Ngoqg 0
امام جمعه فرمهین:

امام جمعه فرمهین گفت: برائت از ظالمان باید نقطه عطف در حج ابراهیمی امسال باشد، بحث برائت از مشرکین فقط مختص روز عرفه نیست و باید در حج امسال به عنوان یک گفتمان دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه فراهان با اشاره به دیدار حجّاج با رهبر انقلاب و مسئولان و کارگزاران حج گفت: به فرمایش رهبری، حج امسال باید حج برائت باشد. مسئله غزه راهنما و به عنوان شاخص عظیمی در تاریخ ماندگار می‌شود. 

وی افزود: این موضوع باید نقطه عطف در حج ابراهیمی امسال باشد، بحث برائت از مشرکین فقط مختص روز عرفه نیست و هر کسی باید بیزاری خود را از ظالمان به ویژه صهیونیست و آمریکا اعلام کند و زائران خانه خدا باید این موضوع را به عنوان گفتمان دنبال کنیم.

سوری با اشاره به پرداخت خمس زائران بیت‌الحرام اظهار کرد: پرداخت خمس باید مورد توجه و دقت زائران حج باشد و کمک‌کردن به غیر از پرداخت وجوهات است، کسی که اهل پرداخت این‌ها نباشد ثوابی در این زیارت نیست.

امام جمعه فرمهین با اشاره به دیدار اقلیم کردستان با رئیس جمهور ایران گفت: مناسبات بین دو طرف در این جلسه مطرح شد، بحث مسئله امنیتی و تروریستی گروهک‌ها و تحرکات ضدایرانی و کمک ایران به حل مسئله اقلیم کردستان در مقابله با داعش در این جلسه مطرح شد که آن‌ها هم قدردان جبهه مقاومت در مقابله با داعش بودند و بزودی به همت دولت سیزدهم امنیت در غرب آسیا برقرار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و فضیلت‌های فاطمه معصومه(س) گفت: به واسطه جایگاه این بانو نزد پرودگار ما از او درخواست شفاعت داریم.

سوری اظهار کرد: وقتی زیارتنامه بانوی بزرگوار می‌خوانیم، در مرتب این زیارت اتصال زائر و مزور به انسان رشد و کمال می‌دهد.

امام جمعه فرمهین گفت: در این زیارتنامه زندگی ما ختم به سعادت دهد و سعادت همان نعمت ولایت که خدا به ما بخشیده است که ان‌شاءالله از ما گرفته نشود.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) با حفظ حجاب و حیاء مدافع اسلام بود و اسلام هم به دنبال عظمت زن است و زن و دختر باید در حریم خود بماند و از معصیت محفوظ باشد.

سوری با اشاره به روز دختر اظهار کرد: معیار و ملاک دختر نمونه پرهیز از خودنمایی است و باید هرگونه رفتار که سبب جلب نگاه به دختر شود باید جلوگیری کند.

امام جمعه فرمهین گفت: در آیات متعدد قرآن به خویشتن‌داری و پرهیز از خودنمایی دختران اشاره شده است.

وی افزود: اساساً اسلام به دنبال محبوس کردن زن نیست و پیامبر(ص) زنان خود را همراه خود به سفر می‌بردند و منظور از این موضوع پرهیز از خودنمایی است.

سوری اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دختران نمونه مسئله حیاء است، دختران باحیاء چه فرزندانی خوبی هستند.

امام جمعه فرمهین افزود: در جریان دختران شعیب مسئله حیاء را مطرح می‌شود. حیاء یعنی حرمت خدا را حفظ کردند.

 انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار