رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-01-18 06:46 شماره خبر : 4268 https://diyareaftab.ir/short/4ZRMQ 0
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۹۷ درصد واردات استان مرکزی مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است.

علی جودکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های که انجام شده شاهد رشد نسبتاً خوبی در حوزه صنعت هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه معدن، حقوق دولتی دریافتی از بابت عملکرد معادن چهار برابر رشد داشته است که نشان می‌دهد رشد عملیاتی در حوزه معدن اتفاق افتاده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: عمده کاری که در حوزه صنایع و معادن داشته‌ایم ۴۷ درصد واردات در داخل استان افزایش داشته‌ که ۹۷ درصد این واردات اختصاص داده شده به ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه که در حوزه‌های مختلف به‌کار گیری شده است.

جودکی در خصوص صادرات به خارج از کشور اظهار کرد: بالغ بر یک میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که آنچه در کل استان مرکزی در حوزه صنعت و معدن در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است بالاتر از شاخص‌های تعریف شده است.

وی در خصوص فرمان رهبر معظم انقلاب و شعار سال خاطرنشان کرد: جهش تولید و مشارکت مردم که فرمان مقام معظم رهبری به تمام مسئولان و مردم است لذا باید با همکاری و وحدت در تمام دستگاه‌ها که متولی تولید هستند شاهد مشارکت و تولید چند برابری در جامعه باشد تا جهش تولید محقق شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: اولین گام برای تحقق بخشیدن به فرمان رهبر معظم انقلاب در بحث شعار سال، بانک مرکزی برای تآمین نقدینگی و  تدوین برنامه جامع در دستور کار خود قرار گیرد تا بتوان جهش تولید بیشتری در سطح جامعه برنامه‌ریزی کرد.

جودکی در خصوص برنامه‌ریزی اداره صنعت، معدن و تجارت در سال جدید عنوان کرد: به فرمان مقام معظم رهبری استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تحقق بخشیدن به شعار سال جهش تولید و مشارکت مردم می‌توان اشتغال، اقتصاد و صادرات پایداری داشته باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار