رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-13 21:26 شماره خبر : 5055 https://diyareaftab.ir/short/NBdw1 0
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: توجه دولت‌مردان و مجلس به مسائل و معیشت معلمان یک وظیفه مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ محمد حسن آصفری در گفتگو با سلام کمیجان گفت: معلم نقش بسیار بسزا و بزرگی در جامعه و پیشرفت جامعه ایفا می‌کند، بزرگترین و بالاترین معلم بشریت خود خداوند باری تعالی هست و نقش معلم نقش انبیاء هست. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و در همه ایام همراه و با دولت‌ بودند و تلاش کردند که بتوانند جامعه‌ای پیشرفته با پرورش جوانان برومند و نخبه‌ را در کشور داشته باشیم. 

وی ادامه داد: علی‌رغم مشکلاتی که معلمان دارند از تدریس و آموزش و پرورش فرزندان دست برنداشتند و تلاش کردند که بتوانند با آموزش و پرورش درست، فرهیختگان و کارآفرینان و نخبه‌هایی با استعداد را برای کشورمان پرورش بدهند و البته لازم است که اولیا هم به کمک معلمان باشند. 

آصفری بیان کرد: توجه دولت‌مردان و مجلس به مسائل و معیشت معلمان یک وظیفه مهمی است که مجلس یازدهم توانست قانون موضوع رتبه‌بندی معلمان را که گام مثبتی در جهت تشویق معلمان است که توسط مجلس انجام شد و فرهنگیان که ۳۰ سال زحمت کشیده‌ند برای کشور باید مورد توجه باشند. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش لازم است خود را به وسایل «تکنولوژی» و وسایل روز دنیا مجهز کند که ما بتوانیم آموزش‌های لازم را برای فرزندان این آب و خاک داشته باشیم. 

وی گفت: از جهت «نوسازی و بازسازی مدارس» و کمک به «معیشت» دانش‌آموزان بی‌بضاعت یک مسئله جدی هست که بنیادها و ستادهای اجرایی مجموعه‌های مومنانه کمک و مشارکت کنند. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» که به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند از تحصیل جامانده‌اند، اهتمام ویژه داشته باشیم. 

وی یادآور شد: «ایمن‌سازی مدارس» یک مسئله جدی است و ما نباید شاهد اتفاقات ناگواری به دلیل استاندارد نبودن وسایل گرمایش سرمایش باشیم. 

آصفری گفت: «ورزش دانش‌آموزان» امروزه در مدارس ما مورد غفلت و کم‌توجهی واقع شده و برای داشتن یک جامعه شاداب و سالم از موارد حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون مصوب کرده‌ایم که «شیر رایگان» در اختیار دانش‌آموزان گذاشته شود چرا که امروز دغدغه معلمین برای وضعیت معیشت دانش‌آموزان نشان از ان هست که معلم دلسوز جامعه هست و همچنان که در گذشته گفته شده است، مانند شمع معلم می‌سوزد تا به جامعه روشنی بخشد.

 

انتهای خبر 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار